کد خبر ۱۰۵۳۴۰ ۱۸۹ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۷
تولیت حرم حضرت معصومه(س):

دانش‌آموزان امانت مردم و نظام در مدارس هستند

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: دانش‌آموزان امانت‌های مردم و نظام هستند و باید سیستم آموزش و پرورش به خوبی از این امانت‌ها مراقبت کند و آنها را به درستی تعلیم دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با اشاره به اهمیت زیارت و زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: این حرم و همه حرم‌های اهل بیت(ع) گنجی است که خداوند برای شیعیان قرار داده و اگر هر خدمتی به اهل بیت(ع) صورت بگیرد این خاندان مدیون کسی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه هم مردم و هم مسئولان باید از اهل بیت(ع) مدد بگیرند تا این بزرگواران راه را به ما نشان دهند، افزود: شفاعت اهل بیت(ع) شامل حال افرادی که هیچ حرکت و عمل صالحی انجام نداده باشند نمی‌شود بنابراین ما باید نسبت به انجام عمل صالح و مدد گرفتن از اولیاء خدا اقدام کنیم و اگر کمبودی در اعمال‌مان بود می توانیم به شفاعت اهل بیت(ع) امیدوار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم در رابطه با اهمیت انتخاب مدیران صالح و شایسته برای انجام امور مهم کشور بیان کرد: علاوه بر مدیران اصلی کشور که باید از افراد صالح و کاردان باشند، افراد زیرمجموعه آنها هم باید افراد همراه و دلسوز باشند زیرا اگر زیرمجموعه‌ها از افراد ناصالح باشند کارها را مختل می‌کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: در پست‌های اصلی و تأثیرگذار باید افرادی قرار بگیرند که دلسوز، دارای قدرت اجرایی و دارای همت و اراده بر اجرای تصمیمات مفید باشند و اگر این امر رعایت شود نیت‌های خیر مسئولان رده بالا در تمام زیرمجموعه هم ساری و جاری خواهد شد.

سعیدی با اشاره به روایت «الناس علی دین ملوکهم» گفت: بسیاری از مدیران زیر مجموعه‌ها افرادی هستند که تابع فرامین مسئولان رده بالا هستند و خواسته مدیران ارشد را اجرا می‌کنند ولی برخی افراد هم هستند که قلب‌های مریض دارند که باید مراقب بود از این افراد در پست‌های کلیدی استفاده نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرزندان مردم امانت‌های مردم و نظام هستند و باید سیستم آموزش و پرورش به خوبی از این امانت‌ها مراقبت و آنها را به درستی تعلیم و تربیت دهد، خاطرنشان کرد: اگر از مناجات با خدا و مدد گرفتن از خدا و اهل بیت(ع) غافل نشوید و در اجرا هم با عزت و اقتدار عمل کنید یقین بدانید دست یاری خدا با شما است و خداوند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/