کد خبر ۱۰۶۶۱۹ ۴۳۳ بازدید انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸

استاندار قم: از ظرفیت های مردمی برای میزبانی از زائران نیمه شعبان استفاده شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه ستاد تسهیلا زائرین ویژه نیمه شعبان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه مردم نقش اصلی در گرامیداشت مراسم آیینی را دارند اظهار کرد: باید یک فراخوان جهت جذب شهروندان برای میزبانی و خدمت به زائرین نیمه شعبان آماده شود.

استاندار قم استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه ها و مدارس برای اسکان زائرین در نیمه ی شعبان را خواستار شد و افزود: بایستی سازوکارهای لازم و نیز پیوست اطلاع رسانی برای ارائه خدمات با محوریت مردم به زائرین فراهم شود.

شاهچراغی با تاکید بر فعال شدن کمیته های ذیل ستاد تسهیلات زائرین گفت: تامین نیازمندی های عمومی مردم برای شب نیمه شعبان نیز باید اندیشیده شود.

وی بیان کرد: در سطح ملی نیز باید از امکانات و اعتبارات کارگروه ملی زیارت جهت تامین زیرساخت های خدمت به زائرین بهره گرفته شود.

مقام عالی دولت در استان توجه به مباحث فرهنگی در ایام نیمه ی شعبان را نیز ضروری دانست و تصریح  کرد: بحث فرزندآوری، حجاب و عفاف و سوغات زائر از جمله مباحثی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

استاندار قم همچنین با تاکید بر توسعه ی امکانات زیرساختی قم در راستای جذب زائرین اظهار کرد: تقویت زیرساخت های مسجد مقدس جمکران بر اساس چشم انداز افزایش تعداد زائرین در بلند مدت بایستی مورد توجه قرار بگیرد.


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/