کد خبر ۱۰۹۲۳۱ ۳۰۹ بازدید انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
اختصاصی قم‌نا/

جابه‌جایی‌های برق‌آسا در بنیاد نخبگان قم/ ظریفیان نیامده رفت!

در حالی که چند صباحی بیشتر از انتصاب محمدحسین ظریفیان به عنوان سرپرست جدید بنیاد نخبگان قم نمی‌گذرد؛ وی با قبول مسئولیت جدید در پایتخت، به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی راهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در حالی که چند صباحی بیشتر از انتصاب محمدحسین ظریفیان به عنوان سرپرست جدید بنیاد نخبگان قم نمی‌گذرد؛ وی با قبول مسئولیت جدید در پایتخت، به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی راهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

بیست و دوم دی ماه سال گذشته بود که آقای ظریفیان مسئولیت سرپرستی بنیاد نخبگان در قم را عهده‌دار شد و به همین خاطر این جابه‌جایی «زود هنگام» بیش از آن که برای ایشان دستاورد محسوب شود، باعث مطرح شدن انتقادات جدی به عملکرد ایشان است.

افزون بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد آقای ظریفیان سوابق مستقیم، چشمگیر و قابل توجهی در حوزه کتاب و مسئولیت‌ جدیدش ندارد و دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظایف مهمی همچون نظارت بررسی و یا ممیزی را برعهده دارد.

به نظر می‌رسد این اقدام آقای ظریفیان به نوعی مصداقی برای این سخن رهبرانقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان است که به جوانان مسئول در جمهوری اسلامی توصیه کرده است که مسئولیت کنونی خود را پله‌ای برای مسئولیت بالاتر قرار ندهند و در هر جا که هستند با تمرکز بر مسائل آن حوزه کار کنند.

از طرفی این آمد و شدهای برق‌آسا می‌تواند به جایگاه بنیاد نخبگان قم ضربه بزند چرا که زمان گذاشته و خالی کردن زودهنگام این جایگاه برای مدتی خلاء دوباره‌ای را در بنیاد نخبگان قم به وجود می‌آورد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/