کد خبر ۱۰۹۲۵۳ ۲۷۲ بازدید انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۶
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در دیدار با سردار زهرایی: ‌‌

بروکراسی اداری مردم را در پیگیری مشکلات ‌ناامید می‌کند‌

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ‌ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی کارنامه درخشان سپاه است و دشمن نمیتواند از این جبهه به ما ضربه بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار سردار زهرایی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی کارنامه درخشان سپاه است و دشمن نمی‌تواند از این جبهه به ما ضربه بزند. عملکرد بسیج سازندگی و فعالیت جهادی باید در جامعه تشریح و تبیین شود تا انگیزه جهاد به مردم منتقل شود.

وی با اشاره به محور‌های جهاد ادامه داد: امیدواریم کار بسیج سازندگی همه بخش‌های جهاد ازجمله جهاد فرهنگی، نظامی، جهاد با نفس را شامل شود و جهاد خدمت رسانی را نیز با موفقیت انجام دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مشکلات موجود در بروکراسی اداری افزود: بروکراسی و کاغذ بازی که در ایران وجود دارد مردم را در پیگیری مشکلات خود ناامید می‌کند.

وی تاکید کرد: کار جهادی باید در پیوند با مسجد باشد، اگر مسجد به عنوان محور قرار گیرد، مسجد زمینه را فراهم می‌کند و بسیج سازندگی در پیشبرد اهداف خود موفق‌تر خواهد بود.

آیت الله بوشهری ادامه داد: بسیج سازندگی بایستی هوشیار باشد تا درگیر مسائل اداری و روتین پشت میزی نشود و هر طور شده باید روحیه جهادی و انقلابی اش را حفظ نماید.

رئیس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد:عمر خدمت به مردم بسیار کوتاه است و این فرصت خدمت برای کسی که برایش باب خیر باز شده بایستی از ان بهره‌مند شود و از این فرصت استفاده کند و نباید تشکیلات اداری ما سدی برای این باب خیر شود.

حسینی بوشهری در ادامه تاکید کرد: جهاد تبیین پیوست کار بسیج سازندگی و فعالیت‌های جهادی است و کار‌هایی که انجام می‌شود برای تشویق دیگران و کمک خیرین باید رسانه‌ای شود تا همه سهیم شوند.

وی با توجه به نقش بسیج سازندگی در خصوص حفظ و تقویت روستا‌ها گفت: در جهت عدم مهاجرت و مهاجرت معکوس و تولید محور شدن روستا‌ها بایستی اقدامات مناسب و جدی صورت گیرد.

سردار زهرایی نیز در ابتدای این دیدار گفت: ممانعت‌هایی در راه انجام ماموریت‌های این سازمان وجود دارد که برگرفته از نبود روحیه جهادی و انقلابی در برخی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد:در بدنه بسیج سازندگی کسی که دلش برای انقلاب می‌تپد و خدمت میکند بسیجی است حتی اگر عضو سازمانی بسیج نباشد.

سردار زهرایی ادامه داد: برای خدمت عمیق‌تر گروه‌های جهادی شورا‌های جهادی از دل جهادگران تشکیل شده و اکنون در 32 استان مجمع جهادی داریم.

وی افزود:بازوی دیگر جهادگران قرارگاه‌های جهادی است که اکنون 165 قرارگاه جهادی در کشور به صورت عملیاتی وجود دارد.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به همکاری با دولت گفت:آبرسانی 7138 روستا، ایجاد 130 هزار مسکن روستایی و دیگر طرح‌های عمرانی از طرح‌های مردم پایه دولت است که با همکاری بسیج سازندگی انجام می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/