کد خبر ۱۰۹۲۶۵ ۱۲۸ بازدید انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

حکم مهرشاد سهیلی اعلام شد / به اتفاقی که برای خبرنگار فرهیختگان در قم رخ داد رسیدگی می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه ضمن اعلام حکم صادر شده برای مهرشاد سهیلی افزود: حکم بدوی صادر و به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایسنا، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره جزییات حکم صادره در پرونده مهرشاد سهیلی گفت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و  به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

بر اساس این گزارش عبدالصمد خرمشاهی ۲۸ فروردین ماه به ایسنا گفته بود: دادگاه مهرشاد سهیلی  روز ۲۰ فروردین در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری دو استان قم برگزار شد و از آنجا که موکلم زیر ۱۸ سال است دادگاهش در شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری قم که ویژه اطفال هم است برگزار شد. موکلم اتهامات را تکذیب کرد و گفت که اقداماتش همواره خیر و در جهت  کمک به فقرا  بوده است.

وی ادامه داد: عناوین اتهامی موکلم «تحصیل مال نامشروع» و «غصب عنوان» و «جعل سند» بوده است. در دفاع از موکلم گفتم که هرگز و در هیچ جا عنوانی برای خود قائل نشده و اگر دیگران او را با عناوینی مانند فرمانده یاد کردند مشمول غصب عنوان نمی شود.

خرمشاهی گفت: ایرادات شکلی و ماهوی پرونده را در دفاع از موکلم عنوان کردم و با اعلام ختم رسیدگی، رای پرونده طی روزهای آتی صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال درباره "اتفاقی که برای خبرنگار فرهیختگان در  قم رخ داد"، گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و اصحاب رسانه در مبارزه با فساد  مهم است و در قوانین تاکید بر این امر شده است.  در ارتباط با موارد فساد مثل سوت زنی حتما در چارچوب قانونی اقدام می شود و به مراجع مرتبط  موارد فساد گزارش می شود و تحت حمایت قرار می‌گیرند. در مورد خبرنگار عزیز فرهیختگان به محض اطلاع موضوع پیگیری و پرونده در قم تشکیل شده و وسیله نقلیه مرتکبین شناسایی شده است و قطعا نه تنها با این مورد بلکه در هر موردی برخورد قاطع می کنیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/