کد خبر ۱۰۹۲۸۶ ۱۹۳ بازدید انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶

محور چشمه شور در بخش مرکزی قم بهسازی شد

مسئول راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال، طرح بهسازی محور روستایی چشمه شور بخش مرکزی قم به طول 5 کیلومتر عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، سرپرست راه‌های روستایی این اداره کل اظهار کرد: به منظور صیانت و ارتقا سطح سرویس درمحورهای روستایی استان قم، طرح بهسازی راه روستایی چشمه شور، واقع دربخش مرکزی قم، عملیاتی شد.

محمد معارف‌وند تصریح کرد: با توجه به فرآیند روبه رشد زیرساخت‌های جامعه روستایی و نقش بی بدیل راه‌ها درتوسعه و ارتقا فرهنگ، اقتصاد و دیگر ساختارهای بنیادی روستاها، طرح صیانت و ارتقا سطح سرویس در محوهای روستایی در اولویت اقدامات عمران جاده‌ای قرار دارد.

وی ضمن اشاره به تعدادی از پروژه‌های عمرانی اجرا شده درسطح راه‌های روستایی استان قم تصریح کرد: بهسازی محور روستایی حسین آباد نیزار، از جمله پروژه‌هایی است که طی اردیبهشت ماه امسال عملیاتی و تاپایان همین ماه به بهره برداری خواهد رسید.

معارف وند در ادامه به طرح بهسازی محور روستایی چشمه شور واقع دربخش مرکزی قم پرداخت و افزود: این محور ضمن آنکه تنها راه دسترسی اهالی روستا است، معبر تردد به فشارشکن شرکت نفت، واقع در 50 کیلومتری آزادراه قم- تهران نیز می باشد.

سرپرست راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم طول مسیر بهسازی این محور را افزون بر 5 کیلومتر عنوان و اضافه کرد: جهت اجرای این طرح افزون بر 13 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که از محل اعتبارات عمرانی استان تامین شده است .

معارف‌وند در ادامه به مشخصات فنی پروژه بهسازی محور روستایی چشمه شور اشاره و توضیح داد: با توجه به زیرساخت‌های آسفالتی محور که اجرای لایه حفاظتی با نمونه چیپ سیل را امکان‌پذیر ساخته، نسبت به بهسازی آن با این لایه حفاظتی اقدام میشود.

وی دربخش دیگری از این خبر با ارائه توضیحی مجمل به مشخصات فنی- اجرایی، طرح چیپ سیل پرداخت و عنوان کرد: در روش بهسازی رویه راه، با استفاده از فن آوری چیپ سیل، از قیر امولسیون و مصالح سنگی( ریزدانه) استفاده می شود.

معارف‌وند افزود: با توجه به آنکه ،، چیپ سیل ،، از جمله لایه‌های حفاظتی آسفالتی محسوب می شود، بستر مناسب جهت اجرای این طرح، سطوح آسفالتی می باشند که رویه راه به علت گذر زمان، اصطلاحا دچار پدیده خستگی آسفالت شده اند.

وی ازجمله ویژگی‌های قابل توجه دراستفاده از لایه حفاظتی چیپ سیل به صرفه اقتصادی، سرعت در اجرا و ... اشاره و افزود:از دیگر مشخصات و مزیت‌های بهره مندی از لایه حفاظتی چیپ سیل،  می توان به عدم آلایندگی محیط زیست، افزایش عمر روسازی و... اشاره کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/