کد خبر ۱۰۹۳۳۷ ۱۳۶ بازدید انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

قم در زمینه تجهیزات پزشکی مشکلاتی دارد

امیرآبادی با بیان اینکه در استان قم در زمینه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی مشکلاتی داریم بیان داشت: نیازهای استان قم در این حوزه می‌بایست شناسایی شود و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان قم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، احمد امیرآبادی فراهانی عصر پنجشنبه در همایش خیرین و حامیان سلامت استان که در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار داشت: در دو سال اخیر خدمات بسیاری از سوی خیرین عرصه سلامت در استان صورت گرفته و آنان با وجود شرایط کرونایی وارد میدان شدند و حتی برای تهیه بسته‌های معیشتی و تأمین غذای بیمارستانها نیز برنامه ریزی کردند.

نماینده قم در خانه ملت، با اشاره به هزینه‌های بالای درمان؛ از خیرین سلامت خواست تا علاوه بر ورود به عرصه عمرانی و ساخت بیمارستان، مراکز درمانی و تجهیز آنها به امر درمان بیماران نیازمند هم توجه لازم را داشته باشند.

امیرآبادی فراهانی، در ادامه با بیان ویژگی‌ها و شرایط خاص استان قم؛ به حضور بیش از ۲۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در این شهر اشاره کرد و ابراز داشت: این تعداد از اتباع خارجی از خدمات درمانی استان بهره مند هستند که باید در تخصیص بودجه‌ها به استان قم در عرصه بهداشت ودرمان؛ جمعیت اتباع خارجی نیز لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در استان قم در زمینه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی مشکلاتی داریم بیان داشت: نیازهای استان قم در این حوزه می‌بایست شناسایی شود و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان قم قرار گیرد تا پیگیری‌های لازم از محل اعتبارات استانی، ملی و مشارکت خیرین سلامت برای تأمین این تجهیزات اقدام شود.

نماینده قم در خانه ملت، با بیان اینکه بیمارستان‌های استان قم نیازمند به روز رسانی تجهیزات و تأمین نیروی انسانی هستند افزود: برخی از بیمارستانها در استان قم فرسوده شده‌اند و حتی نمی‌توان آنان را بهسازی کرد و تخریب و ساخت مجدد آنان ضرورت دارد.

امیرآبادی فراهانی، با بیان اینکه خیرین سلامت در استان قم برای احداث مجدد بیمارستان‌های فرسوده اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: از دانشگاه علوم پزشکی قم انتظار می‌رود برنامه ریزی در زمینه ساخت مجدد این بیمارستان‌های فرسوده را در اولویت قرار دهد و خیرین نیز در جریان تصمیمات قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جدید تخصیص یارانه‌ها به مردم بیان داشت: پرداخت ارز دولتی موجب بروز مشکلات، فسادها و رانت شده بود که این موضوع در دولت گذشته بارها بر آن تاکید شد؛ اما اتفاق خاصی نیفتاد و دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا این جراحی بزرگ اقتصادی را انجام دهد.

نماینده قم در خانه ملت، عنوان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس روی مین می‌رفتند تا دشمن به اهدافش نرسد و کادر درمان نیز این سال‌ها جان خود را در دست گرفت تا بیماران در نبرد با کرونا جان سالم به در ببرند و امروز نیز دولت و مجلس آبروی خود را برای نجات اقتصاد کشور به میدان آوردند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

امیرآبادی فراهانی، ابراز داشت: با اجرای این طرح ۶۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد پیش بینی می‌شود که در صورت به نتیجه نرسیدن برجام نیز مشکلی پدید نخواهد آمد و اگر برجام محقق شود در این صورت سرمایه گذاری خوبی در کشور انجام می‌پذیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/