کد خبر ۱۱۰۳۳۵ ۱۱۷ بازدید انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

افزایش اجاره‌بهای خانه‌ها غوغا می‌کند

یکی از مراجع تقلید گفت: گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع‌کننده‌ای برای آن داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با اشاره به گلایه‌های شدید مردم از گرانی‌ها گفت: امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

وی در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین برای مردم نسبت به گرانی‌های اخیر اشاره کرده و افزود: این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع‌کننده‌ای برای آن داشته باشند.

این مرجع تقلید در ادامه به قاچاق اجناس و کالا به صورت آزادانه و گسترده اشاره کرد و افزود: باید نظارت‌ها و بازدیدها در مرزها افزایش یابد که چرا مواد خوراکی و ارزاق مردم به راحتی از کشور خارج می شود.

وی از دیگر دلایل گرانی‌ها را بی انصافی برخی از کسبه دانسته و اضافه کرد: باید تعزیرات حکومتی نسبت به این قضیه ورود پیدا کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین به گرانی مسکن و اجاره بها اشاره کرده و افزود: اجاره بهای خانه‌ها غوغا می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی تصریح کرد: در صنعت خودروسازی نیز دستهای پشت پرده‌ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودروها تعیین می‌کنند و هیچ کس نیز نمی‌تواند با آنها مقابله کند در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین تر از خودرو ایرانی است.

استاد سطوح عالی و دروس خارج حوزه تاکید کرد: حل این مشکلات وظیفۀ هر سه قوه است و نمی‌توان تنها از یک بخش انتظار داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار، با اشاره به گلایه‌های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی‌ها ساکت هستند و صحبت نمی‌کنند، افزود: ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید و می‌دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می‌کند و امیدوار است. ما هم به امید جناب رئیس جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه‌ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می‌تواند سبب بی‌اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.

در ابتدای این دیدار سیدمسعود میرکاظمی گزارش مبسوط و جامعی از اقدامات دولت در زمینه‌های اقتصادی ارائه و تأکید کرد، برخی از این برنامه‌ها تکلیف قانونی از سال‌های گذشته بوده که چاره‌ای از اجرای آن نبوده و آثار مثبت آن در آینده نزدیک برای مردم محسوس خواهد بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/