کد خبر ۱۱۰۳۴۷ ۹۴ بازدید انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۴
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:

۵۱ درصد از پرونده‌های طلاق در قم با مشاوره خانواده انصراف دادند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: افرادی که در سال گذشته اقدام برای طلاق کردند بعد از گذراندن دوره‌های مشاوره خانواده ۵۱ درصد از آنان منصرف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: به فرموده امام راحل شهید دکتر بهشتی یک امت و ملت برای ما بود و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص برای سردار سلیمانی عبارت مکتب سلیمانی بکار بردند و قرآن کریم راز این امر را این گونه بیان می‌کند که اگر کسی مطیع خدا باشد و انحرافی نداشته باشد می‌تواند ظرفیت وجودی خود را بالا ببرد و در اندازه یک امت عمل کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم بیان داشت: شیطان تلاش می‌کند تا انسان را به گناه، جرم، خلاف و آسیب‌های اجتماعی سوق دهد و از طریق گسترش ناهنجاری‌ها انسان را از مسیر خدا باز دارد و پیشگیری نیز در این راستا عمل می‌کند تا شیطان به مقصد خود نرسد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های بشر دو بیماری جسمی و روحی است افزود: در روایات داریم منشأ همه بیماری‌های روحی پرخواهی است و درمان آن نیز پیشگیری است و انسان باید تلاش کند تا جلوه‌های دنیوی او را از مسیر خداوند منحرف نکند.

حجت الاسلام یزدی بیان داشت: پیشگیری قبل از اینکه امری اسلامی باشد امری عقلی است و از جنبه حقوقی نیز در قوانین متعددی به این امر تاکید شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند پیشگیری وظیفه همگان و امری فرا قوه‌ای است و اگر کوتاهی از سوی افراد و نهادها در این زمینه صورت گیرد، دستگاه قضا می‌بایست ورود کند.

وی تصریح کرد: هزینه کردن در پیشگیری در واقع سرمایه گذاری است و همه ما باید به این امر توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام یزدی ادامه داد: ساخت انسانی که از ناهنجاری دور باشد، اصلاح کسی که مبتلا به ناهنجاری شده باشد؛ تطهیر محیط، آموزش و اطلاع رسانی به افراد به منظور جلوگیری از قربانی شدن از جمله اهداف پیشگیری از جرم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با بیان اینکه دادگستری در هر استان معاونت پیشگیری دارد افزود: این معاونت بر اساس برنامه‌های بومی عمل می‌کند و قم در این عرصه پیشتاز است و فراتر از ۲۸ عنوانی است که تهران اعلام کرده فعالیت دارد.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ از میان افرادی که اقدام برای طلاق کردند بعد از گذراندن دوره‌های مشاوره خانواده ۵۱ درصد منصرف شدند.

حجت الاسلام یزدی بیان داشت: پیشگیری از مفاسد اخلاقی و آسیب‌های مناطق سکونت غیررسمی، مسائل فضای مجازی، سرقت، آسیب‌های کودکان و نوجوانان، سبک زندگی اسلامی و سلامت جسمی و روانی از جمله عرصه‌های پیشگیری است و گروه‌های مختلفی مثل ائمه جمعه، مدیران، معلمان، مسئولان ادارات و طلاب سازمان تبلیغات دوره‌هایی در این زمینه گذرانده‌اند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/