کد خبر ۱۱۰۳۷۱ ۱۷۲ بازدید انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸
در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم مطرح شد:

انتقاد امام جمعه قم از کاهش سهم آب استان

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که داریم سهم قم از آب انتقالی به استان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است و از مدیران و مسئولان وزارتخانه می‌خواهیم به این امر توجه کنند و این کاهش بیش از حد جای سوال و پیگیری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: اسلام و قرآن آمده است که به بشر بگوید شما یک دایره بزرگ هستید که در درون شما حلقه‌های وصل به عالم غیب و ملکوت و قدس قرار دارد.

وی اضافه کرد: فرزند ما، نوجوان و جوان عزیز ما، همان‌گونه که نیازهای مادی و طبیعی دارد، همانطور باید به آن افق‌های بلند در وجود او توجه کرد که آن نیمه معنوی است.

خطیب نماز جمعه قم بیان کرد: اگر کسی وارد آن نیمه پنهان معنوی شد و دریچه‌ای به عالم معنا و غیب و فطرف پاک گشوده شد، آنجا لذت‌های دیگر و کشش‌های قوی‌تری وجود دارد که بر لذت‌های مادی سایه می‌افکند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم بیش از ۷۰ مرتبه خداوند ما را به تقوا فراخوانده است، افزود: پشتوانه تقوا و عامل شکل دهنده تقوا در وجود انسان، عقاید محکم، شناخت‌ها و معرفت‌های دقیق و درست است؛ این آگاهی زمینه‌ساز رشد و کمال آدمی‌ست. همواره باید دانست که ما در پیشگاه خدای متعال هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه گفت: یاد و خاطره شهدای عالیقدر هفتم تیر و شهید آیت‌الله بهشتی را گرامی می‌داریم؛ چند دهه از شهادت این عالم عالیقدر گذشته است اما همچنان جایگاه و منزلت این فقیه بزرگ و متفکر گرانقدر عالم اسلام دانسته نشده است.

وی اضافه کرد: از همه دست‌اندرکاران، کارکنان و قضات محترم که در خدمت به مردم تلاش می‌کنند، ابتدا تقدیر و تشکر می‌کنیم و از میان همه نکاتی که قابل یادآوری و تاکید است، چند نکته را متذکر می‌شوم.

آیت‌الله اعرافی گفت: دستگاه قضا به تکمیل و اجرای سند تحول قوه قضائیه اهتمام داشته باشد؛ توجه داشته باشد که مردم کمترین معطلی را نباید در این مسیر احساس کنند؛ رویکرد علمی و تحقیقی در نظام قضا داشته باشد؛ رویکرد اجتماعی، آسیب‌شناسی و پیشگیری را تقویت کند؛ کمک به صنعت و تولید در دستگاه قضا باید استمرار پیدا کند و این دستگاه بایستی نماد سلامت اداری و پاکیزگی از هر خطا و انحراف باشد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید پیراسته ترین دستگاه اداری کشور باشد و برای این به برنامه و فعالیت‌های اداری و تشکیلاتی و نیز اخلاقی و معنوی لازم است؛ دستگاه قضا باید از سوی قوه مجریه و قوه مقننه مورد حمایت قرار گیرد. برای به روز شدن دستگاه قضا، پیاده شدن فناوری‌های جدید در آن و پاسخگویی آن به نیاز مردم، پشتیبانی‌هایی فراتر از وضع موجود لازم است.

عضو شورای نگهبان در خصوص آب و برق بیان کرد: آب و برق دو پایه و زیرساخت زندگی اجتماعی مردم است؛ اگر جامعه ما در تابستان پیش‌رو بخواهد در آب و برق با مشکل مواجه نشود، غیر از تلاش مستمر دستگاه‌های مسئول، باید صرفه‌جویی را پیشه کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که داریم سهم قم از آب انتقالی به استان به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است و از مدیران و مسئولان وزارتخانه می‌خواهیم به این امر توجه کنند و این کاهش بیش از حد جای سوال و پیگیری دارد.

وی ابراز کرد: برای آینده آب و برق، نیاز به برنامه‌های اساسی و کلیدی است. باید از مجلس و دولت این مطالبه را داشت و تاکید کرد که سرمایه‌گذاری‌های اساسی در این حوزه، انتقال آب از دریا و... را در اولویت برنامه هفتم قرار دهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/