کد خبر ۱۱۱۲۸۴ ۲۲۹ بازدید انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۸
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم:

۲۰۰مادر قمی نیازمند حمایت، شناسایی شدند

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: -۲۰۰ مادر شیرده و با کودکان زیر پنج سال در قم که نیازمند حمایت بودند، شناسایی و حمایت‌های لازم از این افراد انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، زینب عبداللهی عصر سه شنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مصوبات جلسه پیشین ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: تعیین مشاور و مسئول جمعیتی توسط دستگاه‌های عضو ستاد، ثبت تشکل‌های مردم نهاد در دفتر امور اجتماعی استانداری قم و … ازجمله مصوبات جلسه پیشین قرارگاه بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ تشکل مردم نهاد در قم فعالیت دارند، عنوان کرد: اگرچه این مراکز از طریق ورزش و جوانان و بهزیستی ثبت شده‌اند، اما هیچ‌کدام از این تشکل‌ها مراحل ثبت خود را از استانداری انجام نداده‌اند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه برای حمایت از این تشکل‌ها، باید آن‌ها توسط استانداری ثبت شده باشند، مطرح کرد: اگر بودجه‌ای در استان باشد و بخواهند از این تشکل‌ها حمایت شود، تشکل‌هایی که مراحل ثبت از سوی استانداری را انجام نداده‌اند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اجرای بیش‌ترین مواد قانونی جوانی جمعیت در سطح استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

عبداللهی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی ازجمله برگزاری همایش ایران جوان در راستای موضوع جوانی جمعیت انجام شده است، خاطرنشان کرد: توانستیم نخستین همایش ملی را با حدود هزار و ۲۰۰ نفر از فعالین عرصه جمعیت در سالن بیداری جامعه الزهرا (س) برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: پزشکان متخصص، فعالین فرهنگی، مبلغین، ماماها و … ازجمله افرادی هستند که در این همایش شرکت کردند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم از برگزاری دوره‌های آموزشی در این راستا خبر داد و گفت: نخستین دوره آموزشی تخصصی را با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر طی ۴ روز برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه دوره تکمیلی آن نیز در مجموعه فرمانداری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آمادگی لازم به منظور برگزاری این چنین دوره‌هایی را برای مجموعه‌هایی که درخواست می‌کنند، داریم.

عبداللهی در پایان ابراز کرد: ۲۰۰ مادر شیرده و با کودکان زیر پنج سال که نیازمند حمایت بودند، شناسایی و حمایت‌های لازم از این افراد انجام شده است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/