کد خبر ۱۱۱۳۲۹ ۲۳۱ بازدید انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۷
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:

نماز از مهمترین پیام های نهضت عاشورا است

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم فریضه نماز را از جمله مهمترین پیام های نهضت سیدالشهدا(ع) برشمرد و گفت: این موضوع آنقدر مهم بوده که امام در هاهوی جنگ دستور اقامه نماز اول وقت می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، علیرضا رحیمی ظهر پنجشنبه در آئین سوگواری احلی من العسل که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (سن) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: نهضت عاشورا بزرگترین رخداد در تاریخ است که نمونه آن را نداشته و نخواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: آنچه که در روز عاشورا رخ داد در تمام ابعاد می‌تواند الگویی برای جامعه اسلامی و زندگی مسلمین باشد.

رحیمی بیان داشت: هر چقدر با سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان آشنا شویم در این صورت زندگی ما نیز در راستای سیره آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از مفاهیم در نهضت عاشورا بسیار مهم است که از جمله آنان می‌توان به فریضه نماز یاد کرد افزود: بنا به فرموده امام راحل نماز کارخانه انسان سازی و پالایش کننده روح انسانی است و آدمی را از مسیر انحراف باز می‌دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: روز قبل از عاشورا سیدالشهدا (ع) از دشمنان فرصت خواستند تا بتوانند نماز بخوانند و عبادت خدا را انجام دهند.

رحیمی گفت: امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را در هیاهوی جنگ برگزار کردند و عده‌ای در جلوی ایشان ایستادند و به شهادت رسیدند و این امر نشان از اهمیت نماز در این است.

وی تاکید کرد: تولی و تبری نیز از جمله مسائل با اهمیت در عاشورا است که هر چه می‌توانیم می‌بایست به دوستی اهل بیت نزدیک شویم و با دشمنان اهل بیت دشمنی ورزیم‌.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز مصداق دشمنی با خداوند و اهل بیت (ع) هستند و که باید توطئه‌های آنان را شناخت.

رحیمی خاطر نشان کرد: دشمن با استفاده گسترده از فضای مجازی به دنبال انحراف نوجوانان و جوانان است که دوری کردن از محتواهای نادرست مصداق تولی و تبری است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/