کد خبر ۱۱۱۳۳۰ ۴۷۰ بازدید انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۶
آیت الله سعیدی:

تلاش دشمنان در جهت دین گریزی جوانان معطوف است

امام جمعه قم گفت: دینداری دوستان و دشمنانی دارد که دوستان از دینداری حمایت کرده و دشمنان نیز تلاش می‌کنند تا جوانان دیندار نباشند و از آن گریزان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه در آئین سوگواری احلی من العسل که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (سن) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: وقتی سیدالشهدا (ع) به حضرت قاسم فرمودند مرگ نزد شما چگونه است، حضرت قاسم فرمودند مرگ از عسل برایم شیرین‌تر است و این پاسخ نشان دهنده فهم بالای این نوجوان حسینی از دین است.

وی بیان داشت: دینداری دوستان و دشمنانی دارد که دوستان از دینداری حمایت کرده و دشمنان نیز تلاش می‌کنند تا جوانان دیندار نباشند و از آن گریزان باشند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: از ابتدای خلقت تا روز قیامت عده‌ای با دینداری مخالفت می‌کنند و در واقعه کربلا نیز اینگونه بوده است که عده‌ای ولایتمدار و عده‌ای نیز مخالف دینداری بودند.

آیت الله سعیدی بیان داشت: کسانی که از مرگ هراس دارند از جبهه فرار می‌کنند اما اصحاب سیدالشهدا (ع) با شجاعت در میدان رزم ایستادند و با دشمن جنگیدند و این جنگ به انتخاب خودشان بود.

وی بیان داشت: عسل از شیرین‌ترین غذاهای دنیا است و حضرت قاسم شهادت در راه خدا را از عسل شیرین‌تر دانستند.

امام جمعه قم ابراز داشت: در انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا امروز جوانان و نوجوانان مکتبی هستند که حضرت قاسم را الگوی خود انتخاب کرده‌اند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/