کد خبر ۱۱۲۱۷۲ ۹۰ بازدید انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۹
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

بیش از 400 مبلغ در قرارگاه مردمی اربعین فعالیت می‌کنند

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم در خصوص برنامه‌های فرهنگی ــ تبلیغی در نظر گرفته شده برای زائران خاطرنشان کرد: در این قرارگاه حدود 400 نفر مبلغ آقا و خانم در حیطه‌های مختلف دینی و فرهنگی مشغول به ارائه و ترویج امور تبلیغی هستند.

مهدی قربانی‌کرم، مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با بیان این که تاکنون بیش از 24 هزار زائر ایرانی و خارجی در قرارگاه اربعین قم پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد در حدود 31 هزار زائر ایرانی و بیش هزار و 500 نفر زائر خارجی از سه کشور افغانستان، هند و پاکستان هستند.

وی دلیل کاهش چشمگیر تعداد زائران خارجی پذیرش شده در قرارگاه مردمی اربعین نسبت به سال‌های گذشته را تاخیر در ارائه ویزا به این دسته زائران عنوان کرد و در ادامه افزود: پیش‌بینی ما این است آمار پذیرش زائران خارجی در موج بازگشت فراتر از این رود و اوج فعالیت این قرارگاه نیز پس از روز اربعین و به هنگام بازگشت زائران خارجی است.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم با اشاره به فعالیت این قرارگاه تا روز 28 صفر تصریح کرد: امسال ظرفیت بسیار خوبی برای اسکان و پذیرایی از زائران فراهم شده و در ده روزی که قرارگاه مردمی اربعین فعال بوده بیش از صد هزار پرس غذا در میان زائران حسینی توزیع شده است.

قربانی‌کرم اضافه کرد: زائران اربعین حسینی در هرزمانی از شبانه‌روز که به قرارگاه مراجعه کنند، پذیرش‌ شده و خدماتی همچون غذا و نوشیدنی گرم، خدمات پزشکی و دارویی و ... را به صورت شبانه روزی و رایگان دریافت می‌کنند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین قم همچنین در خصوص برنامه‌های فرهنگی ــ تبلیغی در نظر گرفته شده برای زائران خاطرنشان کرد: در این قرارگاه حدود 400 نفر مبلغ آقا و خانم در حیطه‌های مختلف دینی و فرهنگی مشغول به ارائه و ترویج امور تبلیغی هستند.

وی برپایی غرفه و نمایشگاه، برپایی نماز جماعت، آموزش احکام، پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری حلقه‌های قرآنی، ارتباط با شهید و اجرای گروه سرود و ... را از دیگر برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در قرارگاه مردمی اربعین قم توصیف کرد.

قربانی‌کرم همچنین بیان کرد: زائران سیدالشهداء(ع) می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرارگاه مردمی اربعین، به سایت http://hikarbala.ir و آدرس hikarbala@ در پیام‌رسان ایتا و تلگرام مراجعه کنند.

قرارگاه مردمی اربعین از ۱۱ شهریورماه صحن امام حسن عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران برپاشده و تا پنج مهرماه نیز این خدمت‌رسانی‌ها ادامه خواهد داشت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/