کد خبر ۱۱۲۲۴۹ ۱۰۲ بازدید انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳

راگبی‌باز قم مربی تیم ملی ایران شد

راگبی‌باز مطرح و پرتلاش استان قم بعد از دستاوردهای با ارزش در عرصه قهرمانی و تلاش در زمینه پرورش استعدادها و نخبه‌های این رشته، مربی تیم ملی راگبی ایران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، این چهره موفق سال‌های اخیر رشته راگبی استان قم حسن حیدرزاده است که بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه قهرمانی اکنون در حرفه مربیگری فعالیت می‌کند و استعدادها و نخبه‌های این رشته را برای پشتوانه‌سازی راگبی قم و کشور پرورش می‌دهد.

بعد از اینکه میرمهدی حسینی رئیس انجمن راگبی فدراسیون انجمن‌های ورزشی ایران، معین سرکاری را به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان راگبی منصوب کرد، حسن حیدرزاده چهره شناخته شده و موفق سال‌های اخیر راگبی قم نیز در کادر فنی تیم ملی به عنوان مربی معرفی شد.

حسن حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به این اتفاق اظهار کرد: از شما ممنونم که صدای راگبی قم بودید و با دعای شما و  مردم عزیز، مربی تیم ملی راگبی جوانان شدم تا ان‌شاءالله در مسابقات 2022 راگبی قهرمانی آسیا که اواخر مهرماه در ازبکستان برگزار می‌شود حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: از سال 1389 وارد رشته راگبی شده‌ام، البته قبل از آن در کشتی آزاد فعالیت می‌کردم، دو سال بعد در سال 1391 توسط وین مسترز مربی آن زمان تیم ملی که اهل کشور نیوزلند بود به تیم ملی راگبی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شدم.

حیدرزاده اضافه کرد: بعد اینکه مسترز از ایران رفت، تصمیم گرفتم خودم راه وی را ادامه بدهم و در سال 1393 در اولین دوره مسابقات جوانان که در کرمان برگزار شد قهرمان ایران شدیم، در ادامه به همین شکل کار ما ادامه پیدا کرد و در سال‌های بعد در رقابت‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان ایران، عناوین قهرمانی بیشتر برای تیم قم بود.

مربی تیم ملی راگبی جوانان ایران ابراز کرد: در این سال‌ها بیش از 15 بازیکن به تیم ملی راگبی معرفی کرده‌ام و هدفم این است که ابتدا با تیم ملی ایران در المپیک زیر 20 سال سهمیه بگیریم و همچنین در المپیک بزرگسالان بتوانیم برای اولین بار مجوز حضور در این رویداد بزرگ را کسب کنیم.

وی تاکید کرد: همه تلاشم را کرده‌ و از زندگی‌ام گذشتم برای راگبی و همچنان با حمایت برادرم مهدی حیدرزاده به این راه ادامه می‌دهم تا به هدفم برسم و بتوانم بچه‌هایی که به من اطمینان کردند و تلاش می‌کنند را به آرزوی‌شان در راگبی برسانم و دلشان را شاد کنم و باعث شوم پرچم ایران در رقابت‌های بین‌المللی بالا برود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/