کد خبر ۱۱۲۵۹۱ ۶۹۵ بازدید انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۵

امام خمینی (ره) محور جبهه مقاومت در دنیا بود

فرمانده لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابی‌طالب (ع)، امام خمینی (ره) را پایه‌گذار و محور جبهه مقاومت در دنیا دانست و گفت: به همت انقلاب اسلامی گروه‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان تشکیل شد که آزادی‌خواهی و مبارزه با استکبار و نظام سلطه، شعار اصلی آنها بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار حسین پیش از ظهر امروز در نشست خبری اجلاسیه شهدای نهضت جهانی اسلام که در سالن جلسات ساختمان شهید آوینی قم برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، انقلاب ایشان را از ابتدای سال ۱۳۴۲ اثرگذارترین انقلاب در عالم دانست و افزود: گروه‌های مقاومت به همت این انقلاب عظیم در اقصی نقاط عالم تشکیل شده که آزادی‌خواهی و مبارزه با نظام استکبار و سلطه شعار اصلی ایشان است.

وی تشکیل گرو‌های مقاومت لبنان، افغانستان، عراق، آذربایجان، حجاز، بحرین را به برکت انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: جبهه مقاومت که با سرداری و فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت، به کار خود در این عرصه ادامه خواهد داد.

مسئول کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره ملی شهدای استان قم بیان کرد: تز انقلاب از شهر مقدس قم آغازشده و این شهر مادر انقلاب و پایتخت شهدای جهان اسلام نامیده می‌شود که از ۱۰ ملیت جهان نیز در آن زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم اجلاسیه، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، تولید محصولات فرهنگی، تولید مستند از پیشکسوتان شهدای بین‌الملل، تهیه کلیپ مربوط به شهدای زینبیون، دیدار با شهدای بدر در عراق، ایجاد ارتباط با گروه‌های مقاومت، پوشش خبری توسط شبکه‌های بین المللی از جمله برنامه‌های کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام است که به همت کنگره ملی شهدای استان قم انجام می‌شود.

تناور برگزاری اجلاسیه شهدای نهضت جهانی اسلام را وجه تمایز کنگره قم، با سایر کنگره‌های کشور دانست و اعلام کرد: اجلاسیه بزرگداشت ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام چهارشنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۶ در سالن بیداری اسلامی جامعة الزهرا (س) قم با سخنرانی فرماندهان جبهه مقاومت و حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/