کد خبر ۱۱۳۲۲۶ ۱۰۱۴ بازدید انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱

روحانیون دشمن دین و امنیت!

قم‌نا

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای به بهانه حمایت از التهابات اخیر کشور، خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی اغتشاشگران وقایع اخیر شد. مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه خود از تلاش ماموران برقراری امنیت کشور برای خاموش کردن آتش التهابات اخیر با تعیر «برخورد خشن با آزادگان و مخالفان و تحقیر اقلیت‌های قومی و مذهبی و زنان و جوانان» یاد کرده و در ادامه نظام جمهوری اسلامی را به ایجاد فساد گسترده و گسترش فاصله طبقاتی متهم کرده است. در بخشی دیگر از این بیانیه _که ظاهرا مقصود اصلی و حرف دل نویسنده این بیانیه است_ مجمع مدرسین و محققین خواستار حذف نظارت استصوابی در انتخابات‌ها و تسلیم شدن نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی شده است.

در این باره گفتنی است:

1_ مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم سال‌ها پیش با هدف تقدس بخشی و کسب مشروعیت برای جبهه اصلاحات تشکیل شد؛ اما در ادامه روند اعضای این جبهه در راستای اسلام‌زدایی از کشور، تحریف دین و توهین‌ برخی اصلاح‌طلبان به نمادهای دینی سکوت پیشه کرد و حتی بعضا خود با این تحریف‌ها همراه شد. این مجمع بروز و ظهورش تنها محدود به انتخابات‌ها و بزنگاه‌های این چنینی است و به عبارتی دیگر با سوءاستفاده از فضای التهاب، تلاش خود را برای گروکشی و گرفتن امتیاز از نظام متمرکز کرده است.

2_ در بیانیه این مجمع در حالی نظام و نیروهای برقرارکننده امنیت کشور متهم به به کارگیری خشونت شده‌اند که تصاویر و فیلم‌های وقایع اخیر گویای صبر و تلاش آنان برای مدارا با اغتشاشگران است؛ هرچند در این بین لازم است که تاکید شود به کارگیری سلاح و خشونت در برابر اغتشاشگری که با سلاح سرد و گرم، به ماموران امنیت کشور حمله کرده و با زور و ارعاب سعی بر ترساندن شهروندان و بستن واحدهای تجاری به قصد پیوستن به اعتصابات دارد؛ نه تنها بدیهی که واجب شرعی نیز می‌باشد.

 3_ مجمع اصلاح طلب مدرسین و محققین از اغتشاشگران با عنوان «آزاده» نام برده است. در این‌جا این سوال پیش می‌آید که آیا اعضای این مجمع، فیلم‌های دشنام‌ها رکیک آزادگان مدنظر، تصاویر لخت و عور شدن‌شان و حمله این اوباش به نمادهای دینی و افراد دارای ظاهر مذهبی را دیده‌اند یا همچون گذشته چشم‌شان را بر این موضوع بسته‌اند؟!

4_ مجمع بدنام مذکور در بخشی دیگری از بیانیه‌اش، ضمن دامن زدن به شایعه قتل «مهسا امینی» و دیگر اغتشاشگرانی در هفته‌های گذشته جان خود را در خیابان‌ها از دست داده‌اند؛ خواستار بررسی موضوع و اعلام نتیجه آن شد. اگرچه فوت هر فردی از هر طیفی در وقایع اخیر موجب رنجش خاطر هر فرد آزاده‌ای است و مماشات نیروهای امنیتی با اغتشاشگران نیز حاکی حمیت آنان برای کاهش آسیب به افراد است؛ با این حال خوب است از اعضای مجمع اصلاح طلب پرسید که آیا جان ماموران برقراری امنیت و افراد رهگذر دارای ظاهر مذهبی مهم نیست که نویسنده یا موافقان این بیانیه زحمت اشاره به این جنایات اغتشاشگران را به خود نداده‌اند؟

5_ در خصوص نظارت استصوابی نیز، این مسئله قدیمی آقایان بوده و جریان اصلاحات همواره بر آن بوده تا با دور زدن این نظارت، عوامل حود را که بسیاری از آنان حائز مشکلات اساسی هستند؛ بر مسند امور بنشاند. این درحالی است که این نظارت به عنوان سدی در برابر ناخالصی‌ها و خورده شیشه‌ها بوده و آقایان اگر از بازماندن رقابت‌های سیاسی دلگیر هستند باید در انتخاب یاران و شیوه‌‎های خود دقت کنند؛ نه این که برخلاف شئونات لباسی که بر تن دارند رفتار کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/