کد خبر ۱۱۳۵۱۲ ۱۴۵ بازدید انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۹

۵۴ درصد گاز قم در بخش خانگی مصرف می‌شود

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز قم گفت: در نیمه دوم سال به‌طور میانگین ۵۴ درصد گاز توزیعی در این استان توسط مشترکان بخش خانگی مصرف می‌شود که با توجه به سرمای هوا لزوم صرفه جویی توسط همشهریان دوچندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، علی پاک‌دامن مقدم  افزود: در حال حاضر ۴۴۲ هزار و ۴۰۲ مشترک گاز در قم وجود دارد که ۹۸.۵ درصد مربوط به مشترکان خانگی، تجاری و گرمایشی و ۱.۵ درصد نیز مربوط به مشترکان صنعتی است.

وی اضافه کرد: در ۶ ماه دوم سال ۵۴ درصد گاز توسط مشترکان خانگی، ۲۷ درصد توسط صنایع و ۱۹ درصد نیز توسط نیروگاه‌ها مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: در ۶ ماه اول سال نیز ۲۳ درصد توسط مشترکان خانگی، ۳۰ درصد توسط صنایع و ۴۷ درصد توسط نیروگاه‌ها به مصرف می‌رسد.

پاک‌دامن تاکید کرد: تمهیدات لازم برای آمادگی شرکت گاز قم در زمستان پیش‌رو اندیشیده شده است و مردم استان نیز می‌توانند با مصرف بهینه و مناسب، ما را در بهبود خدمت‌رسانی همراهی کنند.

وی افزود: همشهریان می‌توانند با نگه‌داشتن منازل و محل کار خود در دمای مطلوب که ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌باشد، نقش مهمی در صرفه‌جویی و استمرار گازرسانی، حتی به سایر هم‌وطنانمان که در نقاط سردسیر کشور زندگی می‌کنند، ایفا کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع و همچنین شهرک‌های صنعتی نیز بیان کرد: شهرک‌های صنعتی شکوهیه، محمودآباد، الغدیر، لبن، دامشهر، طغرود، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شهرک صنعتی سلفچگان و شهرک‌های گلخانه‌ای از جمله مکان‌هایی هستند که گازرسانی شده‌اند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/