کد خبر ۱۱۳۵۴۶ ۹۱۳ بازدید انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مردم با اصل انقلاب پیوند ناگسستی دارند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن می‌خواست طی دو هفته به هدف خود برسد اما نمی‌دانست مردمی که گاهی هم از مشکلات اقتصادی نارضایتی دارند با اصل انقلاب یک پیوند ناگسستی دارند و دفاع از انقلاب را بر خیلی از موارد ترجیح می دهند و این روحیه گذشت مردم بخاطر انقلاب مثال زدنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، با بیان اینکه بسیج برآمده از بطن و متن انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به تعبیر امام(ره) بسیج لشکر مخلص خداست و این تعبیر یک دنیا از معرفت را نمایان می‌کند، بسیج هم لشکر است یعنی انبوه و فراوانی دارد و محدود به یک جمع خاص نیست و هم از برجستگی اخلاص یعنی کار برای خدا برخوردار است و ویژگی حزب‌الله این است که برای رضایت الهی گام برمی‌دارد.

وی اضافه کرد: همه پیامبران الهی و پیامبر مکرم اسلام(ص) به دنبال این بودند که مردم را با خدا آشنا کنند و اقداماتی که مردم انجام می دهند در جهت رضایت خداوند متعال باشد و این هدف تا حدودی در انقلاب اسلامی محقق شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از مجموعه افرادی که در انقلاب ظهور و بروز دارند علاوه بر نیروهای مسلح که وظایف رسمی و قانونی دارند، بسیج است، این نیرو از این ویژگی برخوردار است که در متن و میان مردم است و بدون نام و نشان مشخصی فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج همه اقشار را دربر می‌گیرد، تصریح کرد: تنها انقلابی که بیش از 40 سال با بهره‌گیری از نقاط قوت و ضعف گذشته توانسته با امواج فتنه مبارزه کند انقلاب اسلامی است و این برای متدینین هم جای تعجب است.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در روزهای نخست انقلاب بود که صهیونیست‌ها می‌گفتند که انقلاب چند روز ماندگار خواهد بود اما همچنان از اوایل انقلاب تا به امروز درحال تمدید این چند روز هستند.

*عده‌ای در داخل دچار در فتنه اخیر دچار اشتباه محاسباتی شدند

وی با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ ترکیبی به شیوه مطلوب از فضای مجازی استفاده کرده است، مطرح کرد: دشمن در فتنه اخیر هر چه داشته را به صحنه آورده است و متاسفانه عده‌ای در داخل کشور بخاطر اینکه مبهوت تبلیغات بیگانگان شدند نتوانستند آنچه را که انتظار از آن‌ها می‌رفت در مرحله عمل برای ملت بزرگ ایران به نمایش گذارد و این افراد عظمت ایران را ندیده و عظمت دشمن را دیدند و دچار اشتباه محاسباتی شدند و از ابتدای انقلاب کار دشمن این بوده است که مسئولان، خواص و مردم را دچار اشتباه محاسباتی کند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: با حضور به موقع مردم بسیجی حرکت دشمن یک نتیجه عکس داشت چراکه دشمنان می‌خواستند طی دو هفته به هدف خود برسند اما حرکت مردم نشان داد که دشمن دچار اشتباه محاسباتی شده است. هر چند گاهی ظاهر به گونه ای بوده که فکر کردند در مسیر درستی حرکت می‌کنند اما نمی‌دانند مردمی که از مشکلات اقتصادی نارضایتی دارند با اصل انقلاب یک پیوند ناگسستی دارند و دفاع از انقلاب را بر خیلی از موارد ترجیح می دهند و این روحیه گذشت مردم بخاطر انقلاب مثال زدنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مسئولان نباید از لحظه به لحظه حرکت مردم در صحنه‌های مختلف به سادگی عبور کنند این صحنه‌ها باید به تصویر و نمایش گذاشته شود، عده‌ای باید نظاره‌گر این قضایا باشند و آن‌ها را ثبت کنند که اگر این هدف محقق نشود دشمن برای آیندگان روایت می‌کند همانطور که امروز هم عده‌ای چهره انقلاب را واژگون نمایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه از مسائل امروز باید برای فردای انقلاب و رفع نقاط ضعف و آسیب‌ها بهره‌مند شویم، گفت: در شرایطی که بر ما گذشت و هنوز به نقطه نهایی نرسیده که به زودی خواهد رسید و انقلاب سربلند بیرون خواهد آمد، ما فرصت‌های بسیاری را به دست آوردیم و همانطور که قرآن تاکید دارد همراه با سختی، آسانی وجود دارد و این یعنی می‌شود از دل تهدید فرصت به وجود آورد.

حسینی بوشهری ادامه داد: در فضای امروز به جهاد تبیین به صورت ویژه نیاز داریم و ما باید پیشرفت انقلاب را به کسانی نشان دهیم که دشمن برای آنان چند نقطه ضعف گفته و احساس می کنند که طی این سال‌ها نظام اسلامی و مسئولان کشور کاری از پیش نبرده‌اند درحالی که بخاطر اینکه انقلاب اسلامی به پیشرفت رسیده دشمن مقابل ایران ایستاده است و موفقیت ‌های انقلاب باعث شده دشمن به صحنه بیاید.

*انقلاب اسلامی با حفظ هویت به دنبال ارتباط با همه دنیاست

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با وجود همه تحریم‌های فلج کننده توانسته در عرصه‌های دفاعی، علوم پیشرفته و دیگر عرصه‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی برسد، گفت: برنامه انقلاب این نیست که با همه دنیا قهر کند بلکه انقلاب به دنبال ارتباط با همه دنیاست اما هویت و استقلال خود را نیز در همه عرصه‌ها حفظ می‌کند.

حسینی بوشهری یادآور شد: نکته مهمی که وجود دارد این است که در قضایایی که پیش آمده دشمنان به چه شکلی به ما نگاه می‌کنند، دشمن برجستگی‌های ما را نادیده می‌گیرند و ضعف‌ها را به جهان و مردم معرفی می‌کنند؛ با ایجاد اشتباه محاسباتی برای برخی از کشورها، آنان گاهی سفیران خود را از ایران فراخواندند اما بعد به خواهش افتادند که اجازه دهید سفیران ما به جایگاه اول خود برگردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز حضور مردمی در عرصه انقلاب باید تقویت شود و باید سراغ همه اصناف برویم و همه را با انقلاب و آرمان های نظام مرتبط کنیم و اگر چنین عمل کردیم و بسیجیان ما هم به صورتی با مردم ارتباط برقرار کردند که مردم متوجه شدند که همه مسئول هستند، پیروزی انقلاب تا موعود تضمین شده است و وعده‌های مورد نظر محقق خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/