کد خبر ۱۱۴۱۳۲ ۵۱۶ بازدید انتشار : ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰

فقط باران بیاید!

هدی سادات چاوشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری حوزه،‌ هدی سادات چاوشی از بانوان فعال در عرصه رسانه و ادبیات همزمان با بارش باران در اولین ماه از فصل زمستان، در یادداشتی آورده است: هوا سرد و بارانی است و در روزهای پایانی پاییز و زمستان هستیم. آب از ناودان‌ها در کوچه و خیابان جاری است و قطرات از مژگان برگ‌های درختان می‌چکد و برای خواب زمستانی تن می‌شویند.

گنجشک‌ها و کبوترها هرکدام در گوشه‌هایی کز کرده‌اند و منتظرند تا سرعت باران کم شود و به دنبال روزی خود بروند. مردم از اینکه به یکباره با کاهش نسبی دمای هوا و تداوم بارش باران مواجه شده‌اند، بسیار غافلگیر می‌نمایند.

چهره‌های آدمیان زیر باران بسیار تماشایی است. بعضی در حال عکس گرفتن از فضای بارانی خیابان هستند. برخی از عابران و موتورسواران و دوچرخه‌سواران کیسه‌های پلاستیکی به سر کرده‌اند تا خیس نشوند.

بعضی در خانه با یک فنجان چای و کتاب از خود پذیرایی می‌کنند و در فضاهای مجازی استوری‌هایی با موضوع باران می‌گذارند و بعضی از بوت‌های زیبا و پالتوهای گرم خود رونمایی می‌کنند.

بعضی فروشندگان قیمت اجناس خود را با توجه به سردی هوا نسبت به هفته گذشته افزایش داده‌اند.

بعضی بچه‌ها را می‌بینید با دمپایی و کاپشنی بزرگتر از اندازه خود، چهره‌شان زرد و بعضی بچه‌ها را در کالسکه و در ناز و نعمت یا زیر چتر و با کلاه و شال‌گردن در کنار والدین خود و یا به‌تنهایی در حال عبورند.

بعضی در حالی‌که زیپ کاپشن خود را تا انتها بالا کشیده‌اند ولی ازسرما می‌لرزند، منتظرند تا اتوبوس یا تاکسی‌های غیردربستی بیایند و به سوی مقاصدشان سوار شوند. در میان این آدم‌ها وصحنه‌های گوناگون ناگهان کسی رامی‌بینید در حالی‌که خودرویی با سرعت از کنارش عبور می‌کند و آب گل‌آلود را به سر و رویش می‌ریزد، می‌گوید اشکال ندارد. آن‌ها هر طور دوست دارند رانندگی کنند. مهم این است که ...باران بیاید.

برخی‌ها فقط باران را می‌فهمند ... باران فقط قطرات آب نیست. باران بسان بهار و سفر به آسمان است، آدم را مسحور می‌کند ...باران بیاید.

به هر حال این جهان است و با انسان‌های متفاوتش.

اما از میان این همه، فقط برخی آدم‌ها باران را احساس می‌کنند.

باران سراسر یادگیری است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/