کد خبر ۱۱۴۹۱۸ ۸۰ بازدید انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
آیت الله نوری همدانی:

شعار آزادی بیان در غرب، دروغی بیش نیست

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با محکومیت حرکت اخیر در کشور سوئد و سوزاندن قرآن مجید گفت: شعار آزادی بیان در غرب همانند همان شعار حقوق بشر، دروغی بیش نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، وی روز دوشنبه در ابتداء درس خارج خود در مسجد اعظم قم، در سخنانی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام باقر(ع)، حرکت اخیر در کشور سوئد و سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد.

وی گفت: آنچه مسلم است‌ این اهانت از آن جهت‌ است که‌ با منطق و استدلال نمی توانند وارد شوند؛ لذا این جسارت را انجام‌ می‌دهند و نتیجه دیگر این عمل این است که شعار آزادی بیان در غرب همانند همان شعار حقوق بشر، دروغی بیش نیست و فقط برای توجیه جنایات خود بهره می گیرند.

به گزارش ایرنا، «راسموس پالودان» رهبر حزب راست افراطی «خط سخت» دانمارک، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس سوزاند. این اقدام پالودان با محکومیت شدید مسلمانان و کشورهای اسلامی مواجه شد و از دولت سوئد نیز به خاطر جلوگیری نکردن از این اقدام انتقاد شده است.

کشورهای ایران، عربستان سعودی، کویت، پاکستان و اردن آتش زدن قرآن‌کریم از سوی یک افراطی در برابر سفارت ترکیه در استهکلم را به شدت محکوم کرده و از دولت سوئد انتقاد و تاکید کردند پلیس این کشور نباید به این فرد افراطی اجازه هتک حرمت به قرآن‌کریم را می‌داد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/