کد خبر ۱۱۴۹۴۴ ۱۰۹ بازدید انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۵

اجرای طرح واکسیناسیون اتباع خارجی علیه سرخک و سرخجه در قم

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت قم از اجرای طرح واکسیناسیون اتباع خارجی علیه سرخک و سرخجه در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، احمد نیک پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم اظهار داشت: طرح بسیج ملی واکسیناسیون تکمیلی اتباع و مهاجرین غیرایرانی در برابر سرخک و سرخچه با همکاری وزارت بهداشت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران انجام می‌شود.

نیک پور بیان داشت: این طرح در راستای افزایش ایمنی کودکان اتباع غیرایرانی در برابر برخی از بیماری‌های واگیردار که در برخی از کشورهای منطقه مشاهده شده تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری در تمامی مراکز و پایگاه‌های سلامت استان قم انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم گفت: در این طرح واکسن فلج اطفال و سرخک برای افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال از اتباع غیر ایرانی انجام می‌شود.

وی عنوان داشت: انجام این واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و در این مراجعه به کودکان زیر ۵ سال ویتامین آ نیز تجویز می‌شود.

نیک پور ادامه داد: اتباع غیر ایرانی جهت دریافت خدمات واکسیناسیون و ایمن سازی فرزندان خود تا دهم بهمن ماه و در ساعات اداری می‌توانند به نزدیک ترین مرکز یا پایگاه سلامت در سطح استان قم مراجعه کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم گفت: هم اکنون ۸۹ پایگاه و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت در سطح استان قم فعال است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/