کد خبر ۱۱۴۹۶۲ ۷۹ بازدید انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) :

جشنواره امام رضا(ع) عمومی ترین جشنواره فرهنگی پس از انقلاب است

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: عمومی ترین جشنواره فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی جشنواره امام رضا (ع) است که اقدام با برکتی برای ترویج سیره رضوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قاسم‌پور ظهر سه شنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی در کانون هنر شیعی اظهار داشت: عمومی ترین جشنواره فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی جشنواره امام رضا (ع) است که اقدامی با برکتی برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و سیره رضوی است که این امر در طول ۲۰ سال گذشته انجام پذیرفته است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: در سنوات گذشته بنیاد ملی امام رضا (ع) با دو تجربه متفاوت در برگزاری جشنواره‌های امام رضا (ع) مواجه بوده که برخی از جشنواره‌ها در برخی استان‌های کشور تداوم داشتند و برخی از جشنواره‌ها نیز به صورت گردشی در استان‌ها برگزار شده است.

حجت الاسلام قاسم پور افزود: طرح تحول بیستمین جشنواره ملی رضوی در ماه‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت و برنامه ریزی شد تا هر جشنواره در هر استان به مدت چهار سال در آن استان برگزار شود.

وی عنوان داشت: امسال ۱۶ جشنواره به میزبانی ۱۵ استان برگزار می‌شود و دبیرخانه‌ها با یک برنامه مدون فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: امیدواریم در قالب‌های مختلف هنر تجسمی به خصوص در هنر گرافیک، جشنواره خوبی با دبیرخانه قم برگزار شود.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های جشنواره رضوی را بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و بخشی را نیز وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد استان‌ها تأمین می‌کنند افزود: جشنواره فیلم رضوی از سوی بنیاد بین المللی اما رضا (ع) و جشنواره عکس از سوی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قاسم پور گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) به دلایل مختلفی فراز و فرودی داشته و در سال‌های اخیر افت جدی در نگاه‌های محتوایی و فرمی داشته است که برخی از این جشنواره‌ها حذف شده است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بیان داشت: در دوره‌های هجدهم جشنواره امام رضا (ع) تعداد ۳۰ جشنواره در کشور برگزار شده که به این نتیجه رسیدیم برخی از جشنواره‌ها در قالب سفارش اثر و یا با فراخوان‌های محدود می‌توانیم به هدفمان برسیم.

وی گفت: در بیستیمن دوره جشنواره رضوی ۱۶ جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد که البته در گذشته برخی از این جشنواره‌ها استانی بوده است.

حجت الاسلام قاسم پور گفت: تلاش کردیم با مشارکت نهاد مردمی بودجه مناسبی برای برپایی این جشنواره در نظر گرفته شود.

وی افزود: در دوره هجدهم جشنواره رضوی، در بخش گرافیک ۱۵۰ اثر رسیده بود که امسال امید داریم شاهد دریافت آثار بیشتری باشیم.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه طرح تحولی در حوزه سیاستگذاری جشنواره رضوی هدف این بوده که اثر نهایی به دست مخاطبش برسد افزود: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) آرشیو غنی در طول بیست سال گذشته دارد که این قابلیت وجود دارد که موزه بسیار فاخری از آثار تأسیس شود که این امر نیازمند برنامه ریزی و بودجه است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/