کد خبر ۱۱۵۱۱۵ ۱۰۱۶ بازدید انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳

شدت بارش باران از اوایل امشب در قم

کارشناس هواشناسی قم گفت: بارش باران در این استان از اوایل امشب شدت می‌گیرد و در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، محمدرضا قاضی افزود: برای امروز هوا درقم ابری و مه‌آلود، در برخی ساعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات بارش به‌صورت برف می باشد.

وی با بیان این‌که بارش تا فردا صبح ادامه پیدا می‌کند، اضافه کرد: برای صبح فردا آسمان این استان ابری همراه با بارش باران و برف است و به‌تدریج کاهش ابر و افزایش سرعت وزش باد خواهیم داشت؛ وزش باد با حداکثر ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای پنج‌شنبه آسمان قم صاف همراه با وزش باد با سرعت ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و اواخر وقت با افزایش موقت ابر همراه خواهد بود؛ برای روز جمعه نیز آسمان صاف و ابری، همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته قاضی،‌ حداکثر دمای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۹، ۱۳ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دمای امشب، فرداشب و پس‌فرداشب نیز به ترتیب چهار، یک و یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی با بیان این‌که هفته آینده سامانه بارشی در راه است و امیدواریم استان قم را نیز شامل شود، بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به منطقه امامزاده اسماعیل واقع در بخش کهک با ۳۰ میلی‌متر بارندگی عنوان کرد.

وی افزود: میزان بارش در رستگان واقع در بخش خلجستان، حوض سلطان، بیدهند،‌ طایقان، کهندان و وسف به ترتیب ۲۱، ۲۰، ۱۸، ۱۵، ۱۴، ۰.۳ و ۲ گزارش شده‌است.

کارشناس هواشناسی قم ادامه داد: همچنین میزان بارندگی در ایستگاه‌های اصلی از جمله مرکز تحقیقات ۱۳ میلی‌متر، کهک ۱۲ میلی‌متر، دستجرد ۱۱ میلی‌متر، کوه سفید ۱۰، سلفچگان ۱۰ و جعفرآباد ۸ میلی‌متر به ثبت رسیده‌است.

بارش باران از ساعات پایانی شب گذشته در استان قم آغاز شده‌است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/