کد خبر ۱۱۵۹۷۵ ۵۲۰ بازدید انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
مدیر کانون‌های خدمت‌های رضوی استان قم مطرح کرد:

خدمت‌رسانی ۱۲۰ خادم‌یار رضوی به زائران مسجد جمکران/ چایخانه امام‌رضا(ع) برای اولین بار در شهر قم دایر شد

سید محمد باقر تکیه‌ای با اشاره به خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در مراسم نیمه شعبان امسال گفت: در این راستا ۱۲۰ خادم‌یار رضوی در قالب هشت غرفه، به ارایه خدمت به زایران مسجد مقدس جمکران پرداختند.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای مدیر کانون‌های خدمت‌های رضوی استان قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیرامون خدمات آستان قدس رضوی در اجتماع بزرگ مردمی منتظران فرج حضرت مهدی(عج) در شهر قم، اظهار کرد: در مراسم نیمه شعبان امسال برای اولین بار در مسجد مقدس جمکران، چایخانه آستان مقدس قدس رضوی برپا گردید و به ارایه خدمت به زایران و مشتاقان منجی عالم بشریت پرداخت.

وی با اشاره به توزیع چای، انواع شربت و دمنوش توسط این موکب، تصریح کرد: در این موکب همچنین بیش از ۳۶۸۰۰ بطری آب معدنی میان زایران توزیع شد و مدت زمان ارایه خدمات کمتر از ده دقیقه بود.

تکیه‌ای در ادامه اظهارات خود برپایی موکب خادم‌یاران رضوی در راستای خدمت‌رسانی به زایران مسجد جمکران را مورد توجه قرار داد و در این باره خاطرنشان کرد: از صبح روز چهاردهم شعبان تا پایان روز پانزدهم، ۱۲۰ خادم‌یار رضوی در قالب هشت غرفه، به ارایه خدمت به زایران پرداختند.

وی غرفه کودک تحت عنوان «فرزندان امام رضا(ع)» را از جمله غرفه‌‌هایی عنوان کرد که توسط خادم‌یاران رضوی در مسیر بلوار پیامبراعظم(ص) به مسجد مقدس جمکران دایر شد و در این باره توضیح داد: این غرفه با محوریت تعلیم و تربیت شکل گرفت و به معرفی خدمت رضوی در این زمینه پرداخته شد.

تکیه‌ای اضافه کرد: نقاشی طرح‌های سیره امام رضا(ع)، دولت امام زمان(عج) و مضامین انتظار ایشان و همچنین گِل بازی، سفالگری، مسابقه کودکانه و در نهایت قصه‌گویی برای کودکان، تیتر کلی برنامه‌هایی بود که در این غرفه صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مفاهیم مرتبط با ظهور به کودکان گفت: جشن تولد امام زمان(عج) در شب نیمه شعبان از دیگر برنامه‌هایی بود که در غرفه کودکان برگزار و کیک تولد ایشان در حضور بچه‌ها بریده و توزیع شد.

تکیه‌ای در ادامه اظهارات خود، از برپایی غرفه کانون اشتغال و کارآفرینی خبر داد و در این خصوص بیان کرد: در این غرفه به تبیین فرمایشات رهبرانقلاب در زمینه ضرورت کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی پرداخته شد.

* محمدحسین حسینی‌‌طلب

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/