کد خبر ۱۱۵۹۹۱ ۵۹۰ بازدید انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

زمان رسیدن اتوبوس‌های شهری در خطوط پرتردد شهر قم ده دقیقه است/ تعداد اتوبوس‌های شهری در سال 1402 افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان این که تعداد اتوبوس‌ها در خطوط مختلف شهر قم، بر مبنای تقاضای سفر تعیین می‌شود، تصریح کرد: در خطوط پرتقاضا فاصله زمانی رسیدن اتوبوس به هر یک از ایستگاه‌های این خطوط، ده دقیقه در نظر گرفته شده است.

علی نیک مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیرامون ارایه خدمات سیستم اتوبوسرانی شهرداری قم اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌ها در خطوط مختلف شهر قم، بر مبنای تقاضای سفر تعیین می‌شود و بر همین اساس زمان رسیدن اتوبوس به یک ایستگاه به زمان‌های ده، پانزده، بیست و بیست‌وپنج دقیقه تقسیم‌بندی شده است.

وی محله‌های نیروگاه، شاه‌ ابراهیم، شهر قائم و پردیسان را از جمله خطوط پر تقاضای سازمان اتوبوسرانی شهر قم عنوان کرد و در این باره گفت: برای مثال میانگین تقاضای سفر در خط محله نیروگاه، روزانه پانصد نفر است؛ برای همین فاصله زمانی رسیدن اتوبوس به هر یک از ایستگاه‌های این خطوط، ده دقیقه در نظر گرفته شده است.

نیک در ادامه با اشاره به برخی خطوط کم تقاضا، تصریح کرد: خطوط باجک، پیام نور، بلوار شهید روحانی و شهرک امام حسن از جمله خطوطی است که از سوی شهروندان با تقاضای سفر کمتری مواجه است؛ به همین منظور زمان در نظر گرفته شده برای رسیدن اتوبوس به این خطوط، بین 20 تا 25 دقیقه تعریف شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود در سازمان اتوبوسرانی شهر قم، خطی بیشتر از 25 دقیقه تعریف نشده است و به عبارتی بازه زمانی رسیدن اتوبوس‌های شهری در قم، بین 10 تا 25 دقیقه است.

نیک همچنین در خصوص برنامه شهرداری قم برای افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد اتوبوس‌ها در بودجه سال 1402 شهرداری قم گنجانده شده است که این موضوع علاوه بر تقسیم تعداد اتوبوس‌های جدید در خطوط مختلف شهر، افزایش خطوط را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: با افزایش تعداد اتوبوس‌ها، قطعا فاصله رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌های مختلف نیز کاهش پیدا می‌کند و امید است که این موضوع، استقبال بیشتر شهروندان از سیستم حمل‌ونقل عمومی را در شهر قم به دنبال داشته باشد.

نیک همچنین در خصوص گلایه‌های برخی شهروندان از اختلال شارژ کارت‌های اتوبوس توضیح داد: این موضوع در حیطه کاری سازمان فاوای شهرداری قم است و سازمان اتوبوسرانی خود بهره‌بردار به حساب می‌آید. البته این گلایه توسط شهروندان به ما منتقل شده و ما نیز موضوع را به سازمان‌ ذی‌الربط انتقال داده‌ایم.

وی اضافه کرد: قرار است کارت اتوبوس به کارت شهروندی تبدیل شود که از این کارت می‌شود برای تمامی موضوعات حمل‌ونقلی و سایر حیطه‌های شهروندی مرتبط با شهرداری قم استفاده کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/