کد خبر ۱۱۶۰۲۴ ۲۱۷ بازدید انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

چهارشنبه‌سوری، جهالتی که هرساله دامن آتش‌نشانان قمی را هم می‌گیرد!

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم پیرامون صدمات وارد شده به آتش‌نشانی قم در جریان برگزاری مراسم چهارشنبه سوری سال 1401، اظهار کرد: در چهارشنبه سال گذشته، پنج دستگاه خودروی آتش‌نشانی بر اثر اصابت مواد محترقه، سنگ و آجر از ناحیه بدنه و شیشه‌ها به طور کامل آسیب دیده و همچنین پنج تن از همکاران ما نیز بر اثر همین پرتاب‌ها نیز دچار جراحت شدند.

حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیرامون صدمات وارد شده به آتش‌نشانی قم در جریان برگزاری مراسم چهارشنبه سوری سال 1401، اظهار کرد: در چهارشنبه سال گذشته، پنج دستگاه خودروی آتش‌نشانی بر اثر اصابت مواد محترقه، سنگ و آجر از ناحیه بدنه و شیشه‌ها به طور کامل آسیب دیده و همچنین پنج تن از همکاران ما نیز بر اثر همین پرتاب‌ها نیز دچار جراحت شدند.

وی با اشاره به برخی تبعات پیرامون این موضوع، تصریح کرد: هنگامی که شیشه یک خودروی آتش‌نشانی شکسته می‌شود؛ این خودرو تا تعمیر و به کارگیری دوباره در چرخه عملیاتی از رده خارج می‌شود.

کریمی به شهروندان قمی توصیه کرد: جوانان عزیز ما فقط دو ساعت تفریح در چهارشنبه سوری را نبینند؛ چرا که از خارج شدن خودروی آتش‌نشانی از رده عملیاتی، قسمتی از شهر فلج می‌شود و این موضوع در ابعاد کلان می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای سایر شهروندان به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: هزینه خرید، نگهداری و تعمیر خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی از جیب و عوارضی است که توسط مردم پرداخته می‌شود و هرگونه آسیب رساندن به این خودروها و تجهیزات، به نوعی دست درازی به اموال عمومی نیز به حساب می‌آید.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/