کد خبر ۱۱۶۱۳۳ ۸۸ بازدید انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۱

مراکز خدماتی قم در طرح عیدانه مورد پایش بازرسان استاندارد قرار دارد

مدیرکل استاندارد قم گفت: مراکز خدماتی این استان با اجرای طرح عیدانه که از ۱۵ اسفندماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال‌آینده ادامه می‌یابد، مورد پایش بازرسان این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، محمد هادی سماواتی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم بیان کرد: در راستای صیانت از ایمنی، سلامت و احقاق حقوق عامه مردم و بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی در راستای فراهم نمودن بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کالاها و خدمات در ایام نوروز طرح عیدانه در استان قم همزمان با سایر استان‌های کشور اجرا می‌شود.

گفتنی‌است ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بیان می‌کند: سازمان(استاندارد) موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حایز اهمیت است، با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تایید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم و مراجع ذیربط اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح، صیانت از ایمنی، سلامت و حقوق عامه مردم و در نهایت اقناع و رضایت ملی و عمومی است، ادامه داد: فراهم نمودن بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در اجرای این طرح مورد توجه قرار دارد.

سماواتی گفت: محورهای ارزیابی در طرح عیدانه ۱۴۰۲ شامل هتل‌های یک تا پنج ستاره، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، مراکز اقامتی بین‌راهی، میادین میوه و تره‌بار،‌ خدمات قالیشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل، پایانه‌های اتوبوسرانی برون شهری و ایستگاه‌های قطار بین‌ شهری است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد قم در جریان اجرای طرح عیدانه در برخورد با تخلف‌های احتمالی جدی است و بر اساس قانون عمل خواهد کرد،‌ افزود: تلاش خواهیم کرد با نظارت دقیق بر عملکرد بخش‌های یاد شده در این طرح، رضایت مردم را جلب کنیم و در این راه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/