کد خبر ۱۱۶۱۳۵ ۱۱۰ بازدید انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۴

معرفی ظرفیت‌های صنعتی قم به سرمایه‌گذاران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ظرفیت‌های صنعتی قم مطابق با اولویت‌های تعیین شده به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به راه‌اندازی فعالیت اقتصادی در این استان معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، اکبر ابدالی پیرامون این موضوع بیان داشت: از جمله مهمترین اولویت‌های تعیین شده برای جذب سرمایه‌گذاران درقم، انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان است، به این معنا که ما با توجه به زیرساخت‌های خوب استان در این بخش، به شرکت‌های دانش‌بنیانی که علاقه‌مند به فعالیت باشند، خدمات مطلوبی ارائه می‌دهیم که از جمله آن تسهیل دسترسی آنان به زمین‌ در شهرک‌های صنعتی است.

وی افزود: از دیگر اولویت‌های ما جذب سرمایه‌گذاران فعال در عرصه تولید پوشاک ایرانی و اسلامی است، برای این حوزه صنعتی برنامه‌های بلند مدت داریم و به دنبال آن هستیم تا با گسترش توانمندی‌های صنعتی استان در این بخش، قم را به قطب تولید پوشاک ایرانی و اسلامی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: به طور حتم توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم با توجه به ظرفیت‌های زیست محیطی استان صورت می‌گیرد و به همین دلیل ما از سرمایه گذارانی استقبال خواهیم کرد که به این موضوع توجه لازم را داشته باشند،‌ در مجموع همواره تلاش می‌کنیم شرایط فعالیت واحدهای دانش‌بنیان،‌ سازگار با محیط زیست، کم‌آب‌بر و اشتغالزا را در استان تسهیل کنیم.

ابدالی گفت:‌ برای معرفی ظرفیت‌های صنعتی قم به سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها، جلسه‌های خوبی با حضور مسئولان و کارشناسان مرتبط با این موضوع تشکیل دادیم و تلاش می‌کنیم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به خصوص در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان که اولویت مهم استان است، از همه امکانات در اختیار ( از جمله پرداخت تسهیلات و تسهیل شرایط صدور مجوزها) استفاده کنیم.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی قم از امکانات زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/