کد خبر ۱۱۶۱۵۱ ۹۲ بازدید انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۲
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت بافت کناری بلوار مرجعیت تا جمکران به شهر قم الحاق شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر موضوع الحاق بافت کناری بلوار مرجعیت تا جمکران به شهر قم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: باید ظرفیت بافت کناری بلوار مرجعیت تا جمکران به شهر الحاق شود.

وی ادامه داد: باید زمینی در پردیسان برای تملک این بافت به شهرداری اختصاص پیدا کند تا شهرداری با خرید این زمین‌ها اقدام راه‌اندازی مراکز خدماتی کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این بافت نباید اجازه احداث ساختمان‌های مسکونی داده شود، بلکه شهرداری باید تنها مراکز خدماتی را در این محدوده تقویت کند، چراکه این بافت می‌تواند در آینده شهر بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست همراهی و هم‌بستگی با کشورهای همسایه برکات بسیاری خواهد داشت، مطرح کرد: برقراری ارتباط با بحرین، اردن، مصر و … در دستور کار سیاست خارجی دولت سیزدهم قرار دارد که می‌تواند گره‌گشای مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی و اجتماعی باشد.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: بدهی‌های دولت قبل به بانک مرکزی موجب می‌شود همچنان مشکلات تورمی وجود داشته باشد، ولی سال ۱۴۰۲ را سال خوبی برای مردم ایران پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آزادی منابع در کره جنوبی می‌تواند کمک بزرگی به دولت داشته باشد، عنوان کرد: در سفر به چین اتفاقات و توافقات خوبی حاصل شد و این توافقات در منطقه می‌تواند به رفاه بیش‌تر مردم ایران کمک کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۲ دولت تقریباً بدون کسری است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم طبق فرموده مقام معظم رهبری بودجه دولت را اضافه نکنیم و هزینه‌های سنگینی به دولت تحمیل نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی برای رشد و توسعه استفاده کنیم، تصریح کرد: بخش دولتی در شرایطی قرار ندارد که بتواند برای آبادانی استان‌ها هزینه کند، درنتیجه باید از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل استفاده شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/