کد خبر ۱۱۶۱۵۸ ۸۷ بازدید انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

ایران ظرفیت پذیرش یک میلیون دانشجوی خارجی را دارد

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ایران ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون دانشجوی خارجی را دارد که این امر می تواند به رونق اقتصادی نیز کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ایران این ظرفیت را دارد که بتواند سالانه میزبان یک میلیون دانشجوی خارجی باشد.

وی افزود: قم نیز ظرفیت ۶۰۰ هزار دانشجوی خارجی را دارد که این امر می‌تواند در راستای ایجاد شغل و رونق اقتصادی به این شهر کمک کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ابراز داشت: یکی از برنامه‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برقراری و تعامل ارتباط با مراکز علمی در نقاط مختلف جهان است و این دانشگاه تا کنون با بسیاری از مراکز علمی دنیا ارتباط برقرار کرده است.

حجت الاسلام نواب بیان داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب تمامی ادیان را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد که این برنامه در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و وقتی این مسئله را در ملاقات اخیر که با پاپ داشته‌ایم منتقل کردیم او نیز از این مسئله شگفت زده شد.

وی گفت: کشور ما باید با کشورهای مختلف تعاملات گسترده‌ای داشته باشد و دانشگاه ادیان و مذاهب در عرصه دیپلماسی عمومی نقش آفرین است.

وی با اشاره به برقراری تعاملات مختلف با کشورهای دیگر ابراز داشت: در این راستا بیش از ۱۲۰ موافقتنامه با دانشگاه‌های مختلف جهان به امضا رسیده است که به دنبال برقراری ارتباط و گسترش تعاملات با مراکز علمی جهان هستیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان داشت: این دانشگاه توجه ویژه ای به موضوع زنان دارد و دانشکده مطالعات زنان نیز در این دانشگاه از ۱۰ سال قبل آغاز به فعالیت کرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: تنها دانشکده مطالعات زنان ایران در دانشگاه ادیان و مذاهب است که ده سال در حال فعالیت است و پژوهشکده مطالعات زنان نیز در این مرکز فعال است.

وی اضافه کرد: کتابخانه مطالعات زنان نیز در این مرکز افتتاح شده و ما در زمینه جایگاه زن عقب ماندگی داریم که نیازمند ۵۰ سال زمان هستیم.

حجت الاسلام ابوالحسن گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب ۱۴ دانشکده دارد که در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد و بیش از ۱۵ هزار نفر در مقطع فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل هستند که ۸۵ درصد آنان از دانشجویان غیرایرانی هستند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/