کد خبر ۱۱۶۳۰۸ ۲۲۷ بازدید انتشار : ۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۹

رصد اتفاقات محیط‌زیستی قم با ایجاد گشت و کشیک شبانه‌روزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای رصد اتفاقات و مسائل مختلفی که در حوزه محیط زیست استان رخ می‌دهد، کشیک شبانه روزی تعریف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم، سید رضا موسوی مشکینی امروز با حضور در محل کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان در گفت‌وگویی خبری ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برای رصد اتفاقات و مسائل مختلفی که در حوزه محیط زیست استان رخ می‌دهد، کشیک شبانه‌روزی تعریف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی نیز اکیپ‌های گشت یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت ۲۴ ساعته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، در مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد استان قم مشغول فعالیت‌ هستند.

وی تصریح کرد: عمده تخلفاتی که در ایام نوروز شاهد آن هستیم، عرضه «حیات وحش» در داخل شهر، واحد‌های فروش محصولات نوروزی و مراکز عرضه ماهی قرمز در استان است که امسال ۴۵ لاک‌پشت برکه‌ای و ۲ رشته مار آبی از متخلفان کشف و ضبط شد.

موسوی مشکینی با اشاره به اینکه گشت‌های سیار محیط زیست با نگاه به مسائل آلودگی محیط زیستی صورت می‌گیرد، افزود: البته کارخانه‌ها معمولا در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت ندارند اما رصد در تخلیه پسماندها و نخاله‌ها، فاضلاب و پس‌آب و آلودگی‌های واحد‌های صنعتی انجام می‌شود و در صورت تخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در آستانه روز طبیعت هستیم، مطرح کرد: در روز طبیعت خیل عظیمی از مردم به زیست‌گاه‌ها مراجعه می‌کنند که عدم رعایت اصول اولیه و ناآگاهی برخی مردم، باعث ایجاد آلودگی در زیست‌گاه‌ها، رودخانه‌ها، مراتع و جنگل‌ها شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امسال برای روز طبیعت، کیسه زباله قابل بازیافت برای جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندها بین مردم و گردشگران در برخی زیستگاه‌های حساس توزیع خواهیم کرد؛ همچنین همزمان با روز طبیعت، مسابقه‌ای در فضای مجازی با هدف فرهنگ‌سازی حفظ محیط زیست برای عموم مردم طراحی شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/