کد خبر ۱۱۷۳۱۵ ۱۲۰ بازدید انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
تحصیل 40 هزار دانش‌آموز غیرایرانی در قم/

دانش‌آموزان اتباع، متوسط تراکم دانش‌آموزان در قم را بالا برده‌اند

آخرین داده‌های ارائه شده از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از تحصیل حدود 40 هزار دانش‌آموز اتباع در استان قم حکایت دارد؛ به عبارتی تنها برای دانش‌آموزان غیرایرانی ساکن استان قم، نیاز به 100 باب مدرسه کامل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آخرین داده‌های ارائه شده از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از تحصیل حدود 40 هزار دانش‌آموز اتباع در استان قم حکایت دارد.

بر اساس این داده‌ها، جمعیت دانش‌آموزی اتباع در کل کشور، 3/5 درصد کل جمعیت دانش‌آموزی عنوان شده است؛ این در حالی است که این رقم برای استان قم، عدد 14 درصد را نشان می‌دهد.

به عبارتی تنها برای دانش‌آموزان غیرایرانی ساکن استان قم، نیاز به 100 باب مدرسه کامل است که هزینه ساخت این تعداد مدرسه و کادر آن، عملا از عهده دولت خارج است.

همچنین متوسط تراکم دانش‌آموزی یعنی حاصل تقسیم تعداد دانش‌آموزان استان بر تعداد کلاس‌های درس موجود، عدد 24 را در کل کشور نشان می‌دهد که این عدد در میانگین فضاهای آموزشی استان قم به بیش از 30 رسیده و حتی در تعداد قابل‌توجهی از مدارس استان از مرز 40 نفر نیز عبور کرده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/