کد خبر ۱۱۷۳۷۶ ۱۳۹ بازدید انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۶
معاون استاندار قم مطرح کرد:

دولت، مدیریت مصرف برق را از خود شروع کرد

قریشی با اشاره به دستورالعمل مدیریت مصرف برق در تابستان امسال گفت: طبق این دستورالعمل که برای مدیریت مصرف برق به ادارات و ارگان‌های دولتی ابلاغ شده باید دما روی 24 درجه تنظیم و درب و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدررفت انرژی بسته و هم چنین پرده‌ها کشیده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از نیمه خرداد ساعت شروع به کار تمامی ادارات از ساعت ۶ صبح خواهد بود تا در زمان اوج مصرف که عمدتا از ظهر به بعد می باشد حداقل مصرف برق را در سازمان های دولتی داشته باشیم.

به گفته وی؛ سازمان هایی که ژنراتور برق دارند و مصرف برق آنها از این طریق تامین می شود ضمن این که مکلف هستند مصرف برق خود را ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند ملزم هستند که آنها را در مدار بیاورند و مصرف برق را از این طریق انجام دهند.

قریشی در ادامه با اشاره به نظارت شرکت برق نسبت به مدیریت مصرف برق ادارات و سازمان های دولتی افزود: مطابق قانون شرکت برق مکلف است نسبت به نحوه مصرف برق ادارات و سازمانهای دولتی نظارت جدی داشته باشد و در صورت مشاهده مصرف غیر متعارف مجاز به قطع برق این ادارات و دستگاههای دولتی خواهد بود.

معاون استاندار با اشاره به دستورالعملی برای مدیریت مصرف برق در تابستان امسال گفت: طبق این دستورالعمل که برای مدیریت مصرف برق در ادارات و ارگانهای دولتی ابلاغ شده باید دما روی ۲۴ درجه تنظیم و درب و پنجره ها برای جلوگیری از هدررفت انرژی بسته و هم چنین پرده ها کشیده باشد.

گفتنی است؛ این ابلاغیه از نیمه خرداد امسال لازم اجرا است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/