کد خبر ۱۱۷۴۲۴ ۸۴ بازدید انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴

یک‌هزار و ۷۶۰ تُن شکر در انبار کالاهای اساسی استان موجود است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۶۰ تُن شکر در انبار کالاهای اساسی استان موجود است و همچنین ۲ هزار تُن شکر نیز در قالب برنامه حمل و ذخیره‌سازی به قم وارد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، سعید محمدی با تاکید بر این که در زمینه تامین و تدارک کالاهای اساسی در استان قم مشکل و محدودیتی وجود ندارد، افزود: در همین رابطه ۲ هزار و ۳۶۰ تُن انواع برنج خارجی نیز در انبار کالاهای اساسی استان موجود است، همچنین ۲ هزار تُن برنج هم در قالب برنامه حمل و ذخیره سازی به قم وارد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در مجموع بیش از چهار هزار و ۱۲۰ تُن انواع برنج خارجی و شکر در انبار کالاهای اساسی استان موجود است، بیان داشت: روند تامین و تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم به صورت مستمر ادامه دارد و هرجایی نیاز به جذب سهمیه‌های بیشتر برای این کار اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز استان نیز در وضعیت مطلوبی قرار داریم و حداقل برای سه ماه آینده ذخیره شده‌است؛ همچنین برنامه حمل گندم به سیلوی استان به صورت مستمر دنبال می‌شود.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

گفتنی‌است حدود ۹۰۰ نانوایی‌ فعال در استان در هر ماه به‌طور میانگین به ۱۲ هزار تُن گندم برای پخت نان مصرفی مردم نیاز دارند که اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم این میزان گندم را تامین می‌کند و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

بر اساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم، همواره بهترین ارقام گندم وارد مجتمع ذخیره سازی شهید آصف نخعی قم می‌شود و سپس این گندم‌ها توسط پنج کارخانه تولید آرد فعال در استان به آرد با کیفیت تبدیل شده و در اختیار نانوایی‌های فعال در مناطق مختلف قم قرار می‌گیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/