کد خبر ۱۱۷۴۵۹ ۶۱ بازدید انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۴
فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) :

دشمن در جنگ ترکیبی نسل چهارم انقلاب را مورد تهاجم قرار داده است

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) گفت: دشمن در جنگ ترکیبی نسل چهارم انقلاب را مورد هجمه و تهاجم قرار داده و جهاد تبیین راه آزادسازی گره‌های ذهنی نسل جوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا موحد پیش از ظهر چهارشنبه در جمع ائمه جماعات شهرستان کهک، با بیان اینکه دشمنان طی ۴۴ سال گذشته همه همت و تلاش خود را برای ضربه زدن و براندازی نظام اسلامی به کار برده است، گفت: تنها کشوری که از جنگ‌های منظم و نامنظم، تهاجمات فرهنگی، عملیات روانی، رسانه‌ای و جنگ شناختی سربلند بیرون آمده، جمهوری اسلامی ایران بوده است.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) استان قم بیان داشت: جنگ ترکیبی یک جنگ و هجمه تمام‌عیار علیه تمام مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی است و امروز دشمن به این نتیجه رسیده تا مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی به‌ویژه جایگاه ولایت را مورد هجمه و تهاجم قرار بدهد.

سردار موحد تصریح کرد: انسجام ملی، امنیت ملی، نهادهای مردمی مانند سپاه و بسیج از دیگر مؤلفه‌های قدرت ملی است که دشمنان در جنگ ترکیبی مورد هجمه قرار داده است.

وی با اشاره به روند تحریم سپاه و بسیج توسط شورای اروپا و برخی کشورهای غربی، اظهار داشت: این تحریم‌ها که دامنه آن به برخی نیروهای سپاه استان قم نیز رسیده است حاکی از این است که اقدامات درست در محلی که باید انجام بگیرد در حال انجام است.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) استان قم با تأکید بر اینکه دشمنان در جنگ ترکیبی نسل چهارم انقلاب را مورد هجمه و تهاجم خود قرار داده است، تصریح کرد: نسل جدید به‌واسطه دهه هشتادی و نودی بودن و سن و سال کمتر نسبت به تاریخ انقلاب، آشنایی درستی از انقلاب و حوادث آن ندارند و به همین خاطر دشمنان در تلاش هستند تا از این خلأ استفاده ابزاری نماید.

سردار موحد تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای پیش برندگی و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی در مقطع حساسی به سر می‌برد و دشمنان برای جلوگیری از آن شب و روز نمی‌شناسند چرا که به‌خوبی می‌دانند شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با حذف آن‌ها همراه خواهد شد و شایسته است نیروهای جبهه حق نیز در این شرایط شب و روز نشناسند.

وی با تأکید بر ضرورت زمینه‌سازی جهت حضور نسل جوان در مساجد و اجتماعات دینی، یادآور شد: امروز خرمشهرهای ذهنی اشغال‌شده و باید با جهاد تبیین، ذهن و ادراک نسل جوان را از توطئه و القائات دشمنان آزاد کرد.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) استان قم یادآور شد: امام جماعت باید محور و امام محله خود باشد و هیأت امنا، پایگاه مسجد و سایر عناصر فعال در مسجد به‌عنوان بازوهای قدرتمند امام‌جماعت اهداف بلند مساجد در تراز انقلاب را پیش ببرند.

وی ادامه داد: تحقق تشکیلات تربیتی مسجد محور، ارتقای روحیه اخوت و برادری، تشکیل محله اسلامی و ارتقای کارکردهای مساجد سه هدف کلان و عمده دیگر است که از مساجد در تراز انقلاب اسلامی انتظار می‌رود.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) استان قم گفت: در سطح شهر قم ۱۱۵ محله اسلامی تشکیل‌شده که این رویکرد به‌زودی در سطح شهرستان‌ها نیز به اجرا درخواهد آمد.

سردار موحد با اشاره به‌ضرورت شکل‌گیری و فعالیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی در شهرستان کهک، اظهار داشت: این قرارگاه به ریاست امام جمعه شهرستان، جانشینی فرماندار و دبیری فرمانده سپاه شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: برای افزایش ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های اوقات فراغت تابستان به‌ویژه در بین دانش‌آموزان و نوجوانان، برنامه‌های امسال سپاه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌صورت مشترک به اجرا درخواهد آمد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/