کد خبر ۱۱۷۴۷۷ ۸۰ بازدید انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۴

تنگ‌نظری برخی باندهای اصولگرا، سد راه جوان‌گرایی است

مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی طی بیانیه‌ای به تبیین بیانیه راهبردی گام دوم پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، در همه‌ میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند.

«بیانیه راهبردی گام دوم»

ضمن عرض تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر، در ایام چهارمین سالگرد سخنان رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی پیرامون تبیین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آن، مجمع هم افزایی جوانان انقلابی مطالبی را لازم به بیان می‌داند که به شرح ذیل می‌باشد.

سالها از تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بر تشکیل حلقه های میانی، گردش نخبگانی و انتقال بار مسئولیت اداره کشور به دوش جوانان انقلابی، می‌گذرد. تاکیداتی که به تعبیر معظم له باعث شتاب یافتن حرکت عمومی کشور برای تحقق چشم انداز روشن انقلاب اسلامی خواهد شد.

اما در این سال‌ها همچنان شاهدیم که اهتمام چندانی به این راهبرد مشکل گشا و تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب، در بازی اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد.

هدف از این گردش نخبگانی به سمت جوانان دانا و کاردان تراز بیانیه گام دوم انقلاب، تحول در ساختار اداره کشور است، تحولی که برخی صاحبان مناصب از نسل‌های قبل یا نمی‌توانند رقم بزنند یا نمی‌خواهند یا نمی‌گذارند رقم بخورد و این در حالی است که تنها راه برون رفت از مشکلات جاری کشور، اطاعت بدون چون و چرای امر رهبر فرزانه انقلاب است.

اما برخی، در مقام مقابله غیر مستقیم با فرمان رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، به دنبال اثبات ناکارآمدی جوانان این مرز و بوم و به دنبال آن ضرورت استمرار تکیه زدن گروه و یا افراد مورد نظر خود، بر کرسی قدرت‌اند و برخی دیگر به دنبال بازسازی همان باندهای گذشته بوسیله فریب و دروغ هستند. که نتیجه نهایی هر دو مواجهه، عدم تحول در ساختار اداره کشور و ادامه یافتن چرخه‌های معیوبی است که بارها مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب مدظله العالی قرار گرفته است. لذا معظم‌له در پیش‌بینی این مواجهه‌ها صراحتا قرارگرفتن جوانان متعهد و حزب اللهی در مدیریت ارشد کشور آنهم به معنای حقیقی کلمه را عامل شتاب‌یافتن و رونق پیدا کردن حرکت عمومی کشور برشمرده‌اند.

مجمع هم افزایی جوانان انقلابی در عمل و مواضع اتخاذ شده خود، نشان داده است، در لبیک‌گویی به فرامین رهبر انقلاب در راستای تحقق بیانیه گام دوم، برای بر هم زدن بازی‌ ها و مواجهه‌های مغالطه‌آمیز با بیانیه گام دوم، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد نمود و برای شناسایی نخبگان جوان دارای صلاحیت، و تحقق واقعی گردش نخبگانی در کشور، هیچ زد و بندی را بر نتابیده و با تمام ظرفیت استانی و ملی خود وارد عمل خواهد شد.

شهر مقدس قم با ظرفیت عظیم جوانان انقلابی‌اش که اکنون در برخی عرصه‌های مدیریتی، الگویی برای مدیریت به حساب می‌آیند، باید جلودار جوان‌گرایی و انتصابات مدیریتی جوانان تراز بیانیه گام دوم انقلاب باشد، اما تنگ نظری برخی باندهای اصولگرا، سد راه این حرکت بالنده است. یقینا مردم مومن انقلابی قم، همچون گذشته نه چندان دور، این سد را از سر راه تحقق فرامین امام امت برخواهند داشت و پرچمدار این تحول خواهند شد.

امید است جریان های پیشکسوت سیاسی شهر مقدس قم نیز برای ایجاد امید و مشارکت حداکثری مردم در زمینه سازی تحول ساختار اداره کشور، اهتمام خویش به بیانیه گام دوم انقلاب را به اثبات رسانند.

مجمع هم افزایی جوانان انقلابی
سوم خرداد ۱۴۰۲

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/