کد خبر ۲۴۲۲۹ ۳۷۴۰ بازدید انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
شهردار دستجرد

عابدینی‌پور یک مجاهد عمرانی ـ اجرایی و بهترین گزینه برای شهرداری قم است

به گزارش قم نا ، شهردار دستجرد تأکید کرد: به دلایل مختلف، مهندس عابدینی‌پور شایسته ترین فرد برای به دست گرفتن سکان شهرداری قم است.

به گزارش قم نا به نقل از  روابط عمومی شهرداری دستجرد، مجید مختاری با اشاره به فرا رسیدن ایام عید نوروز ومسئولیت سنگین دستگاه های مختلف استان قم برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی استان وزائران و مجاوران شهرمقدس قم، به خبرنگار ما گفت: جای شگفتی است که با وجود  فردی با پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی همچون مهندس عابدینی‌پور، کلانشهر قم در حال حاضر فاقد شهردار بوده و با سرپرست اداره می شود.

وی افزود: اگر چه دوست عزیزمان جناب آقای متین فر سرپرست فعلی شهرداری قم نیز عنصری کارآمد، پاکدست و شریف است، اما درحال حاضر آقای مهندس عابدینی‌پور به دلایل بسیار منطقی، شایسته ترین فرد برای احراز سمت شهرداری کلان شهر قم است.

شهردار دستجرد در خصوص دلایل خود برای شایسته بودن عابدینی‌پور برای قرار گرفتن در جایگاه شهرداری قم، گفت: دلایل مختلفی برای اثبات این مدعا وجود دارد که چرا می گوییم آقای مهندس عابدینی‌پور، شایسته ترین و بهترین فرد برای قرار گرفتن در جایگاه شهرداری قم است؛ اول این که ایشان اصالتاً قمی بوده و با مسائل شهر قم و همچنین مشکلات اجتماعی و حتی به عنوان یک نیروی جهادگر اصیل وفعال اقتصادی حواشی کشاورزی آن را هم می داند. آقای مهندس رعیت پوربه این مطلبی که عرض شد وقوف کامل دارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضاء محترم فعلی شورای اسلامی شهرقم به طور مثال آقای مهندس بختیاری کاملاً واقف است که مهندس عابدینی‌پور به نوعی معمار اولیه شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز هست، زیرا زمانی که سازمان آب سابق از بدنه شهرداری قم جدا و به وزارت نیرو پیوست، زیرساخت های اصلی آن توسط ایشان و عزیزانی مانند آقای مهندس رضوی ومرحوم مهندس منزوی با زحمات فراوان پایه گذاری شد.

زیرساخت هایی مثل تصفیه خانه اصلی آب، خط انتقال و شبکه اصلی رینگ کمربندی، تصفیه خانه بزرگ فاضلاب و مخازن اصلی مانند مخازن علوی یا معصومیه و ... که درحال حاضر نیز درخدمت مردم قم قرار دارد.

دومین دلیل این است که ایشان در سطح ملی و کلان هم سالها فعالیت داشته است.

 و سوم هم آنکه ایشان سابقه بسیار خوبی در سمت شهردار قم داشته ، با توجه به انگیزه،  پیگیری وعملکردی که درطول این بیست سال بنده از ایشان سراغ دارم، توصیف من این است که ایشان یک مجاهد عمرانی ــ اجرایی ویک تلاشگر باانگیزه وپرقدرت است

دلیل بعدی که شایستگی عابدینی پور را برجسته تر نشان می دهد، اقبال عمومی و مشروعیت مردمی ایشان درشهر است.

اگر برگردیم به دو انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی وشورای شهر، درهر دو انتخابات رأی قابل توجهی از مردم به به صندوق عابدینی پور  ریخته شد.

اگر فرض را براین بگذاریم که لایحه اخیر وزارت کشور درمجلس مصوب میشد و انتخاب شهردار توسط رأی مستقیم مردم صورت می گرفت قطعاً درشرایط فعلی با توجه به دو مستندی که ازانتخابات گذشته در دست داریم، عابدینی پور درحال حاضر یکی از اصلی ترین گزینه های شهرداری بود.

غالب مدیران شهرداری هم دیدگاه مثبت وتحسین برانگیزی نسبت به آقای عابدینی پور دارند هرچند که بعضاً از سخت گیری و تلاش نفس گیر ایشان گله مند بوده اما عملا هیچ کس در توان اجرایی و کاری ایشان شک و شبهه ندارد.

بنده به دوستان گرامی شورای اسلامی شهرقم عرض می کنم: انتخاب شهرداری که بادولت تدبیر وامید هم خوانی داشته باشد (دولتی که مورد تأیید وحمایت مقام معظم رهبری است) برای آینده ی قم بسیار مهم است. ایشان درزمان انتخابات ریاست جمهوری ازحامیان آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری بودند. الآن شیرازه کارها را هم میتواند دردست بگیرد. اگر همین الان شهردار شود چیزی که بخواهد درمورد آن کسب اطلاع وبعداً تصمیم گیری کند،  وجود ندارد، به عنوان یک همکار، اعضای شورا را هم می شناسد و با ذائقه فکری شورا نیز آشناست. فرض کنیم مدیر کارآمدی هم از شهر دیگری وارد قم شود، حداقل شش ماه زمان لازم دارد که تازه به مسائل شهر و شهرداری آشنا شده و به کار مسلط شود. اما درصورت انتخاب عابدینی پور، از روز اولی که در دفتر کار خود حضور پیدا کند  به خوبی شهرداری را هدایت خواهد کرد.

شرایط بحرانی است و خود اعضای محترم شورای شهر قم نیز می دانند در شرایط بحرانی هیچکس بهتر از فردی که آشنا به امور است و راه حل های آن را هم می داند وقبلاً درعمل این مدعا را به اثبات رسانیده، نمیتواند امور را اداره کند.

به خاطر دارم درجلسه ای خدمت استاندار محترم بودیم، ایشان به شوخی وبه تحسین فرمودند « آقای عابدینی پور اخّاذ است. من هم مثل ایشان هستم... » منظور از کنایه به کاربرده شده این بود که: درسطح کشور، مجلس ودولت .... هرجا میرود چیزی برای قم میگرید ودست خالی بازنمی گردد. شما خودتان ببینید این فرمایش کاملاً قرین صحت بوده، شاهد آن هم ذخیره قیر، آهن ومقدار اراضی که درزمان ایشان تملک شده... ودرپایان خدمت تحویل شهردار بعدی دادند. از طرف دیگر واقعیت هایی هست که تلویحاً به برخی از بزرگانی که می خواهند در انتخابات مجلس حضور داشته باشند یادآور میشوم: با حضور مهندس عابدینی درجایگاه شهرداری، آنها فراغ بال بیشتری پیدا می کنند....

مختاری درپایان با درخواست از اعضاء محترم شورای اسلامی شهرقم افزود: ایشان همین فردا هم مشغول به کار شود، شهر قم به عنوان مادرشهرهای استان ومردم عزیزمان حتی درایام نوروز وتا 15 روز دیگر شاهد کم شدن صدمات و پیشرفت شهرداری این کلانشهرخواهند بود.