کد خبر ۲۴۳۶۹ ۱۶۷۵ بازدید انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
نماینده اوقاف و امور خیریه در خلجستان عنوان کرد

برگزاری مراسم عزای فاطمی و شام غریبان در دو بقعه متبرکه خلجستان

نماینده اوقاف و امور خیریه در خلجستان گفت: مراسم عزای فاطمی و شام غریبان حضرت زهرا(س) در دو بقعه متبرکه امامزادگان زکریا(ع) و هادی(ع) بخش خلجستان برگزار خواهد شد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حسین امینی‌خواه با اشاره به تقارن فاطمیه با نوروز 94 اظهار کرد: بر همین اساس ویژه‌ برنامه‌های شهادت حضرت زهرا(س) در بخش خلجستان به صورت عمومی و شاخص در نظر گرفته است.

وی افزود: در فاطمیه امسال، در دو بقعه متبرکه یعنی آستان مقدس امامزاده زکریا(ع) واقع در روستای عیسی آباد و امامزاده هادی(ع) روستای قاهان مراسم ویژه شهادت فاطمه زهرا(س) تدارک دیده شده است.

نماینده اوقاف و امور خیریه در خلجستان با بیان اینکه صبح روز چهارم فروردین ساعت 9 مراسم ویژه عزای فاطمی در این دو مکان آغاز خواهد شد گفت: حجت‌الاسلام دادروان سخنران ویژه مراسم امامزاده زکریا(ع) و حجت‌الاسلام علوی سخنران مراسم امامزاده هادی(ع) خواهند بود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام فاطمیه می‌توان به مراسم شام غریبان و «رهروان فاطمی» ویژه خواهران در این دو بقعه متبرکه اشاره کرد.

امینی‌خواه خاطرنشان کرد: در تمام بقاع متبرکه بخش خلجستان نیز در روز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی برگزار می‌شود.