کد خبر ۲۴۷۷۶ ۱۴۷۱ بازدید انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
هاشمی خبر داد:

همایش تکریم مادران و همسران شهدا در قم برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) همایش تکریم از مادران و همسران شهدا در قم برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، سید جواد هاشمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، مادران شهید را از بهترین زنان مؤمن دانست که باید به آن‌ها احترام گذاشت.

وی گفت: اگر امروز استکبار جهانی در برابر اندیشه‌های علمی، فناوری، هسته‌ای و نظامی با ما بر سر مذاکره می‌نشیند از آثار مقاومت مادران و تربیت فرزندان راستین آن‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم مادران و همسران شهید را انسان‌هایی با استقامت توصیف کرد و افزود: اگر امروز مسؤلان به دنبال پیاده کردن فرهنگ علوی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند به واسطه همین مادران و همسران شهیدان است.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۲۶۷ مادر شهید و یک هزار و ۴۴۱ همسر شهیدی که در قم در قید حیات هستند، گفت: برای تجلیل از این بزرگ زنان همایشی پنج‌شنبه هفته جاری همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت ۱۰ صبح با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از خانواده‌های شهدا در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

هاشمی عنوان کرد: سخنرانی یکی از شخصیت‌های کشوری، تجلیل از مادران و همسران شهیدی که نام آن‌ها ‌ام البنین و یا فاطمه است و نیز غبار روبی مزار شهدا از برنامه‌های این همایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مادران شهید از بی‌حجابی و ترویج فرهنگ غیر اسلامی که میان جوانان ترویج یافته گله دارند، تصریح کرد: وظیفه داریم برای ترویج سبک زندگی شهدا بیشتر تلاش کنیم و آن را در جامعه پیاده کنیم و مانع ترویج فرهنگ‌های دیگر که با اسلام و تشیع مغایرت دارند باشیم.

منبع : مهر