کد خبر ۲۴۸۵۵ ۱۵۱۶ بازدید انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

دستاوردهای هسته‌ای متعلق به جناح خاصی نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دستاوردهای هسته‌ای متعلق به جناح و گروه خاصی نیست و ضایع‌کردن این دستاورد‌ها بی‌انصافی است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نخستین جلسه پرسنلی این اداره کل در سال 94 با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک برای به رسمیت‌شناختن دستاوردهای هسته‌ای و دفاع از حقوق جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نفس اینکه در یک سوی میز مذاکره 6 کشور ابرقدرت جهان و در دیگر سو جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، نوعی اقتدار و دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: همه جهانیان می‌دانند که دشمنان ما بار‌ها اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران حق غنی‌سازی هسته‌ای را ندارد، در حالی که پس از اعلام بیانیه لوزان، حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته شد.

به گفته حجت‌الاسلام اسکندری، سردمداران نظام سلطه اعتراف کرده‌اند که با تحریم‌های مالی و اقتصادی و حتی هجمه‌های نظامی قادر نیستند اراده ملت ایران را به عقب نشینی وادار کنند.

وی معتقد است که با امضای بیانیه مشترک بین کشورهای 1+5 و جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت شده که جمهوری اسلامی اهل گفتگو و منطق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این دستاورد‌ها متعلق به گروه و جناح خاصی نیست بلکه به حاکمیت و نظام اسلامی تعلق دارد، بنابراین ضایع کردن تلاش‌های بزرگی که در این مسیر انجام شده، بی‌انصافی است.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه شرایط ایران در عرصه بین‌المللی تلطیف‌ شده اظهار داشت: با وجود اینکه توافق هسته‌ای هنوز نهایی نشده، رغبت موسسات و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به همکاری با جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: البته نباید نسبت به دشمنان خیلی خوشبین باشیم، بنابراین به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام می‌کنیم که ما نمی‌توانیم به دشمنان اعتماد کنیم، پس در نگارش متن نهایی توافق هسته‌ای دقت کنند.