کد خبر ۲۶۱۶۴ ۹۶۴۰ بازدید انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳

دوره آموزشی احیای طب اسلامی در حوزه علمیه قم آغاز شد

دومین دوره آموزشی طب اسلام از سوی مؤسسه حجامت ایران برای احیای طب اسلامی در حوزه‌های علمیه و میان روحانیان در شهر مقدس قم آغاز شد.

به گزارش قم نا ، مرتضی حسینی منش، مدیر اجرایی دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش، به بیان اهمیت فراگیری طب اسلامی از سوی روحانیان و مبلغان دینی پرداخت و گفت: 11 هزار از احادیث و سخنان اهل بیت(ع) درباره طب و تغذیه سالم و صحیح است.

مدیر اجرایی دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش گفت: مناسب است روحانیان و مبلغان دینی با معارف طبی اهل بیت(ع) آشنا شوند و راه‌های پیشگری، درمان بیمارهای و تغذیه سالم اسلامی را میان مردم تبلیغ و ترویج کنند.

حسینی منش عنوان کرد: مسؤولان مؤسسه حجامت ایران برای احیای طب اسلامی در حوزه‌های علمیه و میان روحانیان تصمیم گرفته‌اند، دوره آموزشی طب اسلام را در شهر مقدس قم میان مبلغان و روحانیان برگزار کند.

وی از برگزاری دومین دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: در دوره اول آموزش طب اسلامی 1200 نفر از دانشجویان و روحانیان در شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند که یک سال تحصیلی از آن می‌گذارد و دوره دوم آموزش طب اسلامی در شهر مقدس قم زیر نظر مؤسسه حجامت ایران به ریاست حکیم خیر اندیش برگزار می‌شود.

حسینی منش بیان کرد: دوره طبی حکیم خیر اندیش دوره 4 ساله است که و بعد از آن، دوره علمی 3 ساله شروع می‌شود.

مدیر اجرایی دوره آموزشی طبی حکیم خیر اندیش اظهار داشت: در این دوره مباحث طبی اسلامی همانند آشنایی با گیاهان دارویی، آناتومی بدن، مفرد شناسی گیاهان، اصلاح نظام تغذیه، راه‌های پیشگری از بیماری و راه درمان از مباحث آموزشی و در دوره های علمی حجامت، زالو درمانی و اصول ماساژ از سوی استادها مؤسسه حجامت ایران آموزش داده می‌شود.

وی ابراز کرد: به دانش‌پژوهان بعد از هفت سال آموزش مؤسسه حجامت ایران مدرک بین‌المللی طبابت داده می‌شود، مسؤولان این مؤسسه با دانشگاه تهران و دانشگاه مشهد رایزنی کرده‌اند تا این مدرک با مدرک معتبر دانشگاه ایران معادل‌سازی شود.

حسینی منش در پایان سخنانش بیان کرد: دوره دوم آموزشی طبی حکیم خیر اندیش عصر پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها در مسجد اهل‌بیت(ع) در شهر قم و مسجد خاتم الانبیا پردیسان برگزار می‌شود.

منبع : رسا