کد خبر ۲۷۹۱۶ ۲۵۹۴ بازدید انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
معاون ‌آبفار قم :

پروژه آب‌رسانی ‌روستاهای سلفچگان قم اجرا می‌شود

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از اجرای فاز دوم پروژه مجتمع ده روستا برای تأمین آب روستاهای بخش سلفچگان از سرشاخه‌های دز خبر داد.

به گزارش قم نا ، سعید ابوالقاسمی‌راد با اعلام خبر تکمیل پروژه آب‌رسانی مجتمع ده روستای سلفچگان قم اظهارداشت: با توجه به اینکه 10 روستای بخش سلفچگان قم با مشکل کمبود آب مواجه بودند از همین رو طرحی با عنوان مجتمع ده روستا در این رابطه تعریف شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آبفار استان قم با بیان اینکه با اجرای این طرح آب‌رسانی به بیش از 10 روستا با جمعیتی بالغ بر هزار نفر سبب برخورداری مردم این منطقه از آب شرب سالم، کافی و پایدار می‌شود، افزود: این مجتمع می‌تواند کمک زیادی در تأمین آب پایدار در این روستاها از سر شاخه‌های دز داشته باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به بخش سلفچگان از اواخر سال 1390 شروع شده بود، عنوان کرد: فاز 1 این پروژه در سال 1392 به بهره‌ برداری رسید و بخش دیگری از این پروژه که انتقال آب از سرشاخه به مجتمع است از اسفند ماه سال 1393 آغاز شد.

ابوالقاسمی راد با بیان اینکه مرحله دوم پروژه آبرسانی به روستاهای بخش سلفچگان در مسیری به طول حدود 2 کیلومتر با خط انتقال و یک ایستگاه پمپاژ  ایجاد شد، خاطرنشان کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(بنیاد برکت) و از اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است.

منبع : تسنیم