کد خبر ۲۸۵۳۷ ۲۸۰۱ بازدید انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
رحیم قربانی خبر داد:

برگزاری دومین اردوی جهادی قرآنی کشور در احمدآباد قم

مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: ۳۱ تیر تا دوم مرداد دومین اردوی جهادی قرآنی کشور در منطقه دشت احمدآباد قم با حضور ۴۰ نفر از قاریان، حافظان و اساتید قرآنی برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با بیان اینکه از31 تیر تا دوم مرداد دومین اردوی جهادی قرآنی کشور در منطقه دشت احمدآباد قم برگزار می‌شود، عنوان کرد: این اردو، دومین اردوی جهادی قرآنی متمرکز سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ است.
قربانی در بیان اهداف برگزاری این اردوی جهادی قرآنی گفت: هدف از این اردو انجام خدمات قرآنی در‌ مناطق محروم و محرومیت‌زدایی، همچنین نشر فرهنگ خدمت‌رسانی به محرومان در بین جوانان و استفاده از ظرفیت‌های قاریان است.
وی به استقبال خوب قاریان و فعالان قرآنی از فراخوان برگزاری اردوی جهادی اشاره کرد و افزود: به مرور از تمام اعضای جامعه قرآنی که اعلام آمادگی کرده‌اند در مناطق محروم استفاده می‌شود.

سنجش وضعیت قرآنی اهالی روستا
قربانی توضیح داد: این اردو از 31 تیر تا دوم مرداد در منطقه دشت احمدآباد در فاصله 40 کیلومتری قم برگزار می‌شود. این منطقه چهار روستا دارد و اعضای جامعه قرآنی شامل 40 نفر از قاریان، حافظان و اساتید قرآنی بر اساس جلسه توجیهی در این روستاها مستقر می‌شوند. این گروه ابتدا به سنجش وضعیت قرآنی روستای مربوط می‌پردازند و نیازها و مشکلات را احصاء می‌کنند و به تصحیح قرائت سوره‌های حمد و توحید اهالی می‌پردازند و اشکالات روخوانی و روان‌خوانی را رفع می‌کنند و نکات تجویدی و حفظ قرآن را آموزش می‌دهند.
وی گفت: از دیگر برنامه‌های این اردو می‌توان به آموزش احکام، اعطای هدایای قرآنی به کودکان و برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور اهالی روستاها اشاره کرد.

حضور 10 حافظ کل قرآن در اردوی جهادی
مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از حضور 10 نفر از حافظان کل قرآن در این اردوی جهادی خبر داد و افزود: تعدادی از قاریان ممتاز بین‌المللی و نیز گروه تواشیح ممتاز «ولایت» در این اردو حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه پیش از این نخستین اردوی جهادی قرآنی در دزفول برگزار شد، گفت: دومین اردوی جهادی آزمایشی بر اساس برنامه‌ریزی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با حضور گروه‌های جهادی 23 ناحیه بسیج تهران در مناطق محروم برای ارائه خدمات قرآنی برگزار می‌شود.

منبع : ایکنا