کد خبر ۲۸۶۱۴ ۴۴۶۸ بازدید انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

سید مهدی صادقی به عنوان استاندار جدید قم معارفه شد

سیدمهدی صادقی در مراسم معارفه استاندار قم با اشاره به سوابق کاری خود در بخش‌های مختلف نظام اظهار کرد:در استان قم خط مشی اعتدال را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اداری و... مدنظر قرار داده و در همه سطوح نسبت به مسئله همدلی توجه خواهیم داشت.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در آیین تقدیر از حجت الاسلام صالحی منش استاندار سابق قم و معارفه سید مهدی صادقی به عنوان استاندار جدید قم که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با تقدیر از فعالیت های استاندار سابق گفت: آقای صالحی منش انسانی سلیم النفس و خوش خلق بود که همدلی و همراهی بسیاری بالایی با وزارت کشور داشت.


وی با اشاره به توافق هسته ای افزود: باید خدا را شکر کنیم که چنین توفیقی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کرده و مشکل عظیمی را از سر راه این کشور برداشت، البته ما در برابر مشکلات مقابله و مقاومت می کنیم و در این سال ها انواع مشکلات را پشت سر گذاشتیم.


رحمانی فضلی با بیان این که توافق هسته ای یک تجربه مدیریتی در عرصه بین الملل برای کشور بود که از آن سربلند بیرون آمدیم، اظهار داشت: طرف های مقابل اعتراف کردند که ایران تهدید نبوده بلکه فرصت است، سال ها دشمن ادعا می کرد که ایران تهدیدی برای جهان است اما امروز فهمیده که ایران فرصت است از همین رو برای ارتباط برقرار کردن با جمهوری اسلامی مسابقه می گذارند.


وی ادامه داد: دشمنان اعتراف کردند که 12 سال درباره فعالیت های هسته ای ایران دروغ گفته اند، طرف های مقابل قبول کردند که ایران از زیر اصل 7 و ماده 41 که مسأله تهدید برای صلح جهانی است خارج شود که این موضوع تا کنون اتفاق نیفتاده بود.


وزیر کشور با بیان این که دشمنان اعتراف کردند که ایران قدرت تأثیرگذار در منطقه است، ابراز داشت: ما باید به جایگاه جمهوری اسلامی ایران افتخار کنیم، باید عوامل قدرت که سبب ایستایی و موجودی نظام بوده است را حفظ کنیم.


وی عنوان کرد: اعتقادات دینی، رهبر معظم انقلاب، وحدت و انسجام ملی و مقاومت ملت از عوامل و مؤلفه های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین در حفظ وحدت، تکریم مردم و حفظ ارزش های دینی و حمایت و پیروی از رهبری نباید دست برداریم.


رحمانی فضلی با بیان این که با استفاده از ظرفیت ها بنیه اقتصادی کشور باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: کشور دارای ضعف ساختار اقتصادی و ضعف نظام حاکم بر روابط اداری و برنامه ریزی است؛ نظام برنامه ریزی، بودجه و مالیاتی باید دچار تغییر اساسی شود.


وی اضافه کرد: امروز فرصتی پدید آمده تا نظام اقتصادی را تقویت کنیم، اولویت اول در کشور پس از مسأله هسته ای و عوامل قدرت، تقویت اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب راهکار این مسأله را اقتصاد مقاومتی عنوان کردند که باید به آن ایمان داشته باشیم.


وزیر کشور با بیان این که با اشاره به تأثیرگذاری ایران در منطقه و جهان گفت: تأثیرگذاری اعتقادی و استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه برگ برنده ما در نظام بین المللی و منطقه است، این تأثیرگذاری باید افزایش پیدا کند که سبب قدرت ملی، منطقه ای، جهانی و نجات مسلمانان می شود.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید پیوندهای خود را در عرصه های دیپلماتیک و سیاسی گسترش بدهد، هراندازه که پیوندهای سیاسی توأم با پیوندهای اقتصادی تقویت شود سبب امنیت بیشتر می شود به عنوان مثال از موضوع انرژی می توان به عنوان عامل پیوند استفاده کرد.


رحمانی فضلی با بیان این که امروزه پیوندها امنیت ساز است، اظهار داشت: برای گسترش پیوندها باید از داخل شروع کنیم، ایران در داخل ظرفیت های بسیاری دارد؛ با توجه به منابع و ظرفیت ها 5 استان در مرحله اول می تواند خودکفا از بودجه عمومی باشند.


وی ادامه داد: در طول 5 سال می توان دیگر استان ها را نیز خود کفا کرد، ما باید جرئت کنیم که ساختارها و نظام های غلطی که کشور را احاطه کرده است بشکنیم، نمی توان با نظام برنامه ریزی متمرکز بخشی و کلان کشور را اداره کرد، برخی از این نظام ها مربوط با سال 1340 و برخی دیگر همانند نظام برنامه و بوجه برای سال 1352 است که هیچ تغییری در آن ها اعمال نشده است؛ امیدواریم قم با وجود ظرفیت های فراوان استانی نمونه باشد.

همچنین استاندار جدید قم با اشاره به اینکه همدلی و همزبانی در همه زمان‌ها و مکان‌ها باید جاری و ساری باشد گفت: اگر همدلی و همزبانی نباشد کاری صورت نخواهد گرفت؛ از همه ظرفیت‌های استان در مسیر پیشبرد اهداف عالی استفاده خواهد شد.

 

استاندار قم با بیان اینکه نیازمند همکاری همگان در سطوح مختلف هستیم اضافه کرد: امیدواریم در مسیر آبادانی استان قم از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و زمینه را برای پیشرفت این استان فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در خصوص استان قم اضافه کرد: توجه به مقوله آب قم، معماری شهری، تقویت ارتباط با مراجع عظام تقلید، تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه و.... از نکات مورد تاکید رئیس جمهور در این جلسه بود.

 

صادقی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در این جلسه بر توجه به مقوله اعتدال در استان تاکید کرد گفت: در استان قم خط مشی اعتدال را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اداری و... مد نظر قرار داده و در همه سطوح نسبت به مسئله همدلی توجه خواهیم داشت.