کد خبر ۲۸۷۴۶ ۲۶۶۲ بازدید انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خبر داد:

فعالیت کتابخانه سیار روستایی در قم/ برگزاری جشنواره قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از فعالیت کتابخانه سیار روستایی در بخش‌های این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، محسن ربانی اظهار داشت: کتابخانه سیار روستایی در ۲ بخش مرکزی و کهک و کتابخانه پستی نیز در جعفرآباد برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان قم فعالیت می‌‌کند.

وی گفت: کتابخانه سیار روستایی در روستاها به عضویت کودکان و نوجوانان اقدام می‌کند و پس از عضویت در روستاها حضور یافته و به کتاب‌ها را به دانش آموزان تحویل می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم عنوان کرد: کتابخانه پستی با عضویت کودکان و نوجوان با توجه به گروه سنی آنها کتاب‌های مناسب را پست می‌کند.

وی در خصوص فعالیت مجتمع بین المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی افزود: این مجتمع تا پایان سالجاری افتتاح می‌شود و شامل بخش‌های مختلف کودک و نوجوان، سینما کودک، بازارچه فروش محصولات کانون و غیره است.

ربانی در خصوص برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز افزود: این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی برگزار می‌شود که در بخش رقابتی مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، تمامی کارکنان کانون و قصه‌گویان آزاد داخلی و خارجی می‌توانند شرکت کنند، همچنین بخش جنبی جشنواره به قصه‌گویی پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و معرفی و تجلیل از مروجان قصه‌گویی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در مرحله‌ی اول شرکت کنندگان در جشن قصه گویی مراکز، توسط مربیان فرهنگی مرکز ارزیابی شده و برگزیدگان جهت رقابت در مرحله‌ استانی جشنواره که در مهرماه برگزار خواهد شد به دبیرخانه‌ی ستاد معرفی می‌شوند، همچنین مرحله بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی پس از داوری و اعلام اسامی راه‌یافتگان پایانی همزمان با شب یلدا در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

منبع : مهر