کد خبر ۳۰۴۵۷ ۳۰۹۹ بازدید انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
با حجم 5 هزار متر مکعب؛

مخزن ذخیره آب قنوات در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از تکمیل و بهره‌برداری مخزن ذخیره آب قنوات - قمرود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی جان‌صادق‌پور با اشاره به تکمیل مخزن ذخیره قنوات - قمرود گفت: ساخت مخزن ذخیره قنوات قمرود که از سال 89 آغاز شده بود به پایان رسید و این مخزن در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی ابراز کرد: امیدواریم با توجه به تمهیدات و اقدامات صورت گرفته توسط  شرکت آب و فاضلاب روستایی قم و با قرار گرفتن این مخزن در مدار بهره‌برداری، خدمات رسانی مطلوب‌تری به مردم این مناطق صورت بگیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم یادآور شد: پس از اتمام پروژه عملیات تکمیلی، اجرای کلکتورهای ورودی و خروجی، آبگیری و نشت یابی مخزن انجام شد و سپس در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

جان‌صادق‌پور ساخت این مخزن را در مدیریت ذخیره آب مورد نیاز و مدیریت فشار آب در شبکه توزیع این منطقه مؤثر دانست و اظهار کرد: برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی در پایان سخنان خود با مهم شمردن مخازن ذخیره به عنوان یکی از بخش‌های مهم شبکه‌های توزیع آب بیان کرد: مخازن ذخیره عهده‌دار تأمین فشار و دبی ثابت و یکنواخت برای شبکه مصرف، ذخیره آب به منظور فراهم آوردن امکان مدیریت توزیع، امکان پمپاژ آب به سطوح بالاتر و نیز محلی برای جمع‌آوری و گندزدایی آب چاه‌ها است.

منبع : فارس