کد خبر ۳۰۷۵۳ ۲۱۸۱ بازدید انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۷
در هم‌اندیشی مدیران تبلیغات اسلامی قم و مسئولان محلی مطرح شد:

امور فرهنگ دینی و تبلیغی بخش کهک به مردم واگذار می‌شود

واگذاری امور فرهنگ دینی و تبلیغی کهک به مردم این بخش همزمان با برگزاری هم‌اندیشی مسئولان تبلیغات اسلامی قم و مسئولان محلی این بخش آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در این هم‌اندیشی که با حضور مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان و دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی بخش کهک برگزار شد، به تشریح جزئیات اجرایی شدن ابلاغیه سازمان تبلیغات اسلامی در مورد هیئت امنایی شدن فعالیت‌های تبلیغی پرداخت.

وی اداره‌کردن امور فرهنگ دینی و تبلیغی توسط مردم در روستاها را هدف اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: این روش همان سنت دیرینه است که سابقه هزار ساله دارد و مردم روحانی را دعوت می‌کردند و برای پیشبرد اهداف عالیه اسلام و بیان احکام نورانی و معارف دین و اقامه عزاداری به ویژه برای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) از وجود آنها بهره‌مند می‌شدند و در آخر تمامی هزینه این‌گونه مجالس و محافل را پرداخت می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این ابلاغیه به دنبال عملیاتی شدن این موضوع در ابعاد وسیع آن در یک بازه زمانی طولانی‌مدت به نام استقرار روحانی در روستا در طول سال است که دعوت روحانی از سوی مردم و برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغی توسط هیئت امنا امور استقرار و تبلیغات اسلامی که در روستا تشکیل می‌باشد صورت می‌گیرد و در پایان هزینه‌های مرتبط با موضوع از سوی مردم روستا تأمین می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری با قدردانی از استقبال مسئولان محلی کهک برای اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد که این سنت دیرینه به زودی در کهک احیا شود.

حمیدرضا جعفری بخشدار کهک نیز در این جلسه گفت: بخش کهک به لحاظ ییلاقی بودن منطقه که از آب و هوای معتدل برخوردار است مورد توجه و رفت و آمد گردشگران فراوانی از استان و کشور است، بنابراین همین رویکرد باعث معضلات فرهنگی فراوانی در این بخش شده و نهادهای فرهنگی باید توجه بیشتری نسبت به این منطقه داشته باشند.

وی معتقد است که برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زمینه اعزام و استقرار روحانی در روستاها می‌تواند از سیل تهاجم فرهنگی جلوگیری کند.

بخشدار کهک افزود: اداره تبلیغات اسلامی کهک یکی از نهادهای فعال فرهنگی و تبلیغی در این بخش است، ولی تقاضای ما استقرار بیشتر روحانی است و در این راستا اهتمام جدی داریم که زیرساخت‌های آن را که احداث خانه عالم و ملزومات آن می‌باشد فراهم کنیم.

توسعه طرح استقرار مبلغان دینی و منابع اعتباری آن، جلب حمایت و همکاری نهادها و مردم منطقه، کاهش وابستگی مبلغان به دولت و نظام اداری، افزایش و بهبود کیفیت امر تبلیغ دین، ایجاد فضای تعامل مردم و شورای اسلامی روستا با مسئولان در امور فرهنگی منطقه و... از جمله اهداف اجرای این طرح است.