کد خبر ۳۱۰۵۹ ۶۷۴۰۶ بازدید انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱

هشت کمپ ترک اعتیاد در قم زیر نظر مستقیم بهزیستی

مدیرکل بهزیستی قم گفت: هشت مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) ترک اعتیاد از لحاظ صدور مجوز و نظارت مستقیم زیر پوشش بهزیستی استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا سلیقه اظهار داشت : مجوز این تعداد کمپ از سوی اداره کل بهزیستی قم صادر شده است و به صورت مستقیم کارشناس درمان معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان و شهرستان و حراست و بازرسی بهزیستی قم نظارت کامل بر خدمات ارایه شده به معتادان دارند. 
وی افزود: این کمپ ها استاندارد و به روش بهبودی از طریق پرهیز مدار(بدون استفاده از داروی کمکی) به درمان معتادان اقدام می کنند که مدت بستری 21 الی 30 روز است که در صورت تمایل بیمار تا سه ماه نیز به طول می انجامد. 
سلیقه با بیان اینکه اکنون هیچ گونه مشکلی در مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) ترک اعتیاد استان قم وجود ندارد گفت: در این مراکز کارشناسان فنی، پزشک ، روانشناس، مددیار تجربی و اعضای انجمن ان ای(معتادان بی نام) هرکدام در حیطه کار تخصصی خویش خدمات ارائه می کنند. 
مدیرکل بهزیستی قم افزود: همچنین آموزش های مختلفی از جمله مقابله با رفتارهای پرخطر، آثار سوء تزریقی مواد و خدمات روانشناختی به معتادان ارائه می شود. 
وی با اشاره به اینکه در این مراکز معتادان با تمایل وارد می شوند، گفت: معتادان با تمایل شخصی برای ترک موادمخدر پذیرش می شوند و هیچگونه اجباری برای ترک مواد مخدر ندارند. 
سلیقه افزود: معتادان به مدت هفت روز سم زدایی می شوند و بعد از آن به سالن استراحت می روند و با دریافت جلسات روش 12 قدمی اعضای انجمن ان ای (معتادان بی نام) و سایر برنامه های درمانی، روش های بهبودی را فرا می گیرند. 
مدیرکل بهزیستی قم افزود: همچنین دو مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) زیر نظر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است که یکی از این مراکز ویژه بانوان و یکی ویژه آقایان است که پذیرش این مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) به صورت اجباری طبق ماده 16 و طبق ارجاعات دادگاه انقلاب است و اداره کل بهزیستی نیز برای ارائه خدمات مددکاری و سایر خدمات مشارکت دارد.

منبع : ایرنا