کد خبر ۳۱۳۹۴ ۲۶۱۳ بازدید انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۸

ساختمان مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) مرند افتتاح شد

ساختمان مدرسه حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان مرند در مراسمی با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده موسس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) و امام جمعه شهرستان مرند گزارشی از روند احداث این مدرسه داد و گفت: آغاز فعالیت مدرسه حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) از سال ۱۳۷۸ بوده است و با توجه به اینکه فضای ساختمان قدیمی پاسخگوی طلاب علوم دینی و حوزی نبود ساحتمان جدید در مدت کمتر از یکسال در زمینی به وسعت ۹۰۰ مترمربع در سه طبقه و با زیربنای ۱۴۴۰ مترمربع در دو فاز و اقع در شهرک میلاد مرند آغاز و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی افزود: این مدرسه علمیه دارای سالن اجتماعات، هفت کلاس درس، اتاق کامپیوتر و ۲۰۰ متر کتابخانه است.

حجت‌الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به فارغ التحصیلی ۱۴۱ نفر طلبه خواهر از مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند گفت: از این تعداد فارغ التحصیل ۴۱ نفر سطح سه را به اتمام رسانده‌اند، پنج نفر وارد مرکز تربیت مدرس شده‌اند، ۲۴ نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند و ۳۹ نفر جذب دانشگاه‌ها و مدارس شده‌اند.

امام جمعه مرند گفت: درحال حاضر ۲۱۵ طلبه خواهر در این مدرسه علمیه درحال تحصیل مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این مراسم بیان کرد: وجود این مدرسه علمیه نعمت بزرگی برای مرند است و می‌تواند نقش بسیاری در توسعه فرهنگ این شهرستان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه زنان حضور داشته باشند آن جامعه از رخوت و سستی رهایی خواهد یافت، گفت: جامعه‌ای که در آن زنان مشارکت داشته باشند و بتوانند نقشی را ایفا کنند آن جامعه به سوی اهداف عالی رهنمون خواهد شد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت پیامبر(ص) براساس تحقیقات اسلام‌شناسان وجود خدیجه کبری‌(س) است، تصریح کرد: اولین کسی که به پیامبر اسلام(ص) بعد از امیرمومنان علی(ع) ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بود که در این راه حمایت های بسیاری از پیامبر اکرم(ص) کرد.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به نقش زنان در جامعه گفت: هر جا تحول و دگرگونی در جامعه وجود داشته باشد تاثیر و نقش زن در آن جامعه مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد محور حرکات اسلام بوده‌اند افزود: مسجد محور حرکات اسلام است و حکومت اسلامی، ارتش اسلام، سیاست و… همگی از مساجد برخاسته‌اند و حتی پیامبر اسلام(ص) اولین حرکت خود را بر پایه ساخت مسجد گذاشته بود.

وی بر لزوم ایفای نقش جدی خواهران طلبه در جامعه و به ویژه مرند تاکید کرد و گفت: باید شما طلبه‌های خواهر به علم روز و سیاست‌های روز از جمله ناتوی فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، مهندسی فرهنگی و دیگر موارد مسلط باشید.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: شما خواهران طلبه باید براساس نیازهای منطقه و متناسب با آن نیازها، گروه‌های مشاوره ایجاد کنید و برای خانواده‌ها، برنامه‌های مختلفی برگزار کنید.

منبع : مهر